donderdag 21 juni 2012

ORANJE KLUIZEN BIJ AH

Ik beloof de lezer plechtig dat dit het laatste oranje-bericht van 2012 op Beijumnieuws is. Maar deze moet nog even.

Het is geen prullaria, het is oranje en is blijvend van vaste waarde in de wijk. Rara wat is dat? U ziet het links op de foto: oranje kluisjes bij de counter van AH-Meins te Beijum. Volgens mij staat het er vanaf maandag. Gisteren kan ook. Bij de counter van de winkel kun je al tijden tassen met boodschappen en andere dingen ter bewaring afgeving. Maar je kunt je kostbaarheden en andere dingen nu ook achter slot zetten. Ik zie geen sleutels in de deurtjes, maar volgens een medewerkster kun je, net als dat je naar de wc moet, een sleutel vragen. Dit soort kluizen associeer ik meestal met treinstations, om bagage in op te bergen. Wat het nut er van in Winkelcentrum Beijum moet zijn ontgaat me een beetje. Maar er zal vast vraag naar zijn geweest, of een behoefte. Misschien is het ook gewoon een attentie van AH, een beetje extra service. Kun je je net gekochte frituurpan van de Blokker er in stoppen en lekker rustig boodschappen doen. Of de hondenbrokken van Hoogenberg. De voetbal of ander speelgoed van Inter Toys. Het ziet er in elk geval stevig uit. En het woord stevig kan de kleur oranje op het ogenblik goed gebruiken.

Geen opmerkingen: