vrijdag 5 oktober 2012

ONDERTUSSEN IN SHOETIME

Zo af en toe loop ik even bij Bert-Shoetime-Hoekstra binnen. Niet alleen om een hengsel van een tas te laten repareren, een sleutel te laten kopiëren of een zool onder een schoen vast te laten zetten, nee ook om even de laatste tussenstand over de rechtzaak te vernemen. De trouwe lezers weten wel dat de enige echte Shoetime, die van Bert Hoekstra in Beijum, in een strijd is verwikkeld met een schoenketen uit het zuiden des lands over de naam Shoetime. Hoekstra won een rechtzaak maar in hoger beroep verloor hij. Hoe de ontwikkelingen nu gaan? Volgens Hoekstra zit de zaak vast en is er geen beweging in te krijgen. Maar einde verhaal is het volgens hem nog niet. Enige tijd geleden kreeg ik een schrijven van de Shoetime-keten uit het zuiden des lands, de keten die steeds meer naar het noorden oprukt. De berichtgeving op Beijumnieuws over deze zaak klopte niet, en ik zou de integriteit van de rechtspraak in Nederland in twijfel trekken. Ook zou keer op keer zijn getracht met Hoekstra tot een deal te komen. De rechtspraak in dit land trek ik niet in twijfel, wel wekt het m'n verwondering hoe het gaat en hoe het kan gaan. Iemand, Hoekstra en z'n vrouw, bedenkt pakwek 25 jaar geleden de naam Shoetime, en een keten uit het zuiden des lands gaat er mee aan de haal. Voor een leek als mij is dat niet te vatten, zo verder geredeneerd mag iedereen in Beijum een gloeilampenwinkeltje beginnen onder de naam Philips.

Ondertussen neemt de waarde van Shoetime in Beijum toe. De schoenenbranche zakt zo'n beetje in elkaar, las ik op Nos.nl. Bert Shoetime spint er garen bij, schoenen repareren is immers zijn vak en zijn inkomen. Zie hem daar zitten op de foto. Wat een ambachtelijk beeld spreekt er uit.

1 opmerking:

Anoniem zei

Bert is altijd aardig en zeker niet te duur.
Waarom menselijkheid lager stellen dan inkomen ?
Wat menselijkheid betreft krijgt Shoetime een tien !
Met dank aan Bert !