vrijdag 4 januari 2013

NATTE MUREN DROGE MUREN

Ik herinnerde me tijdens het opladen van de bovenste foto dat waarschijnlijk bijna dezelfde muur al een keer op Beijumnieuws heeft gestaan. Bijna twee jaar geleden publiceerde ik dit bericht. Gisteren viel de muur me niet zozeer op vanwege de grijswitte uitslag, ik vroeg me meer af hoe het kan dat de muur ter hoogte van het bovenraam zo'n grote natte vlek vertoond. Wat zou daar gebeurd zijn? Is er een aquarium omgekieperd? Nee, er zit natuurlijk ruimte tussen de binnen en buitenmuur, een spouwmuur, zo gezegd. Is er een technische oorzaak? Der reacties van twee jaar geleden napluizend lijkt dat waarschijnlijk. De natte plek heeft iets weg van een hart dat een kwartslag is gedraaid. Maar dat zal toeval zijn. Locatie Toppingaheerd. Verder fietsend kwam ik in de Godekenheerd terecht. Vreemd, daar waren op de muur van een blok rijtjeshuizen droge én natte plekken te zien. De plekken kwamen extra droog over. Waarom de plekken in januari en februari (vorige keer) extra goed te zien zijn is me een raadsel. Nattigheid lijkt me meer iets voor oktober en november, als het herfst is.

Geen opmerkingen: