dinsdag 1 januari 2013

TOCH NOG EVEN

N.a.v. een reactie onder het voorlaatste bericht ging ondergetekende toch nog even in de wijk rondkijken. Eén groot oorlogsgebied op Oost. Lijkt me beslist NIET goed gegaan. Kabelkast ontploft en veel andere vernielingenOp de plek aangekomen had ik de indruk dat het e.e.a. wel meeviel. Er ligt een enorme bende aan troep op Plein Oost en er staan twee auto's met beveiligers er in voor de Wegwijzer, zie links op de foto. Maar het zag er niet uit als oorlogsgebied, zoals gekenschetst door de lezer. In het Café Biljart was het om half drie onverminderd sfeervol en gezellig. Op de parkeerplaats voor Winkelcentrum Beijum stonden ongeveer 120 mensen te praten, drinken en dansen. Het zag er goed uit. Tussen oost en west liepen wel groepjes jongens langs de Emingaheerd die je beter niet alleen tegen kunt komen. Dronken, stoer, baldadigheid vanuit een groepsgevoel. Ondergetekende trapte één keer extra hard op de fiets om dronken en hersenloos gespuis te ontwijken. Maar in het algemeen mag je stellen dat de editie 2012/2013 Oud en Nieuw te Beijum geslaagd is.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat dronken gespuis kwam ik ook tegen heb zo'n malloot ff op zijn plaats gezet, dacht ff stoer te wezen. Zal morgen wel flink last van zijn neus hebben.
Al met al een gelukkig nieuwjaar

Anoniem zei

Beijum heeft een slechte naam wat oudjaarsavond betreft, maar in De Hunze kunnen ze er ook wat van. Gelukkig viel het nu mee vanwege de regen. Ook ik deed vandaag even een 'rondje' Beijum, en het viel echt niet mee. Overal zinloze vernielingen , met soms gevaarlijke situaties. Wel moet ik erbij zeggen dat het elders in de stad hetzelfde beeld gaf. Gisteavond was ik bij m'n zus in Kostverloren, ook veel vernielingen.
Jan Bakker