donderdag 3 januari 2013

NOG 'N KEER DE NASLEEP VAN OUD&NIEUW

Ik kan wel blijven toeteren dat dit nou echt het laatste blogbericht is dat aan de afgelopen jaarwisseling wordt gewijd, tot nu toe kom ik steeds weer dingen tegen in de wijk die de aandacht hierover opvragen. Bekijk de bovenste foto, tussen de opschriften 'roken is dodelijk' en 'vuurwerk' is door laatstgenoemde onderwerp een reclame-lampje aan barrels geknald. Het bevestigd eens te meer dat het zwaartepunt van baldadigheid dit keer meer op Plein Oost en omgeving heeft gelegen dan op 'feestterrein' West. Verder fietsend kwam ik in het Groene Hart van de wijk de tafereeltjes tegen die op de beide andere foto's staan afgebeeld. Bij de brandbult zou je enigszins cynisch kunnen stellen dat de jaarlijkse schoonmaakacties in het Hart van de wijk er een happening bij hebben gekregen. De oudjaars-opruimactie. Zwerfvuil is hier keurig verbrand. Ok, het is maar wat je keurig noemt. Goed dat het tijdens de jaarwisseling regende, bedenk ik me, een vreugdevuur bij een natuurgebied is ook geen teken van helder en alcoholloos verstand. Een vuilnisbak in datzelfde Groene Hart is door vuurwerk opengereten. Wat moet je er van zeggen? Donderpreken houden over de jeugd van tegenwoordig. Opschuiven richting law and order-politiek? De lange lat er over? Ik weet het niet, maar volgens mij hadden er ook wel een paar taakstrafjes in Beijum uitgedeeld kunnen worden. Lik op stuk. Nee, niet direct op 1 januari, een dag later. Want een taakstraf mag niet dronken en stoned uitgevoerd worden, las ik ergens in een nieuwsbericht (Zou het niet een extra straf zijn geweest als je op nieuwjaarsochtend met een knallende kater en koppijn Plein Oost had schoon moeten vegen??.

Soms moet je uitkijken dat je geen knorrige ouwe lul wordt. Je bent toch zelf ook jong geweest? Ja, dat klopt. Was je zelf vroeger zo'n lieverdje? Nee. En daarom sluit ik maar af met dat het een lekkere 'vet coole' jaarwisseling in Beijum is geweest.

Geen opmerkingen: