zaterdag 1 mei 2010

LEKKER MAKKELIJK, MAAR ERG GEVAARLIJK

Tijdens mijn jeugdjaren in de Kanaalstreek was dit, zie foto, de normaalste zaak van de wereld. Nou ja, wat je maar normaal noemt, in elk geval zag ik regelmatig een fietser die voortgetrokken werd door een brommer. Ik heb me er zelf ook aan bezondigd, zowel aan de uitvoerende kant als ook aan de ondergaande(fietsende) kant. Jeugdige onbezonnenheid, snelheden tot 40/50 km/uur werden gehaald. De Kanaalstreek, rechttoe rechtaan en grote afstanden die overbrugd moesten worden. Het tweetal op de foto wilde zich ongetwijfeld ook sneller van A naar B verplaatsen, ze overzien het gevaar niet, net als ik dat vroeger niet deed. Je zult maar met je helmloze hoofd op de grond smakken. Maar het is ook wel weer kicken natuurlijk. Iets doen wat niet mag is spannend. En de spanning wordt nog lekker verhoogd door met een snelheid van 30 km/uur op de fiets en hangend aan een brommerrijder door Beijum te scheuren.

Geen opmerkingen: