vrijdag 28 september 2012

HERFSTSFEER


Het is nog niet volop herfst, maar de eerste plaagstoten zijn wel al uitgedeeld. Aan het begin van de week een bijna-storm en verder regenbuien en voorzichtig vallende bladeren. Eerst maar eens de regen, u ziet op de linker foto twee poezen of katten wat mistroostig voor zich uit kijken. Alhoewel, dat is natuurlijk vanuit menselijk oogpunt geïnterpreteerd, ik weet niet of poeskatten mistroostig kunnen kijken. Zullen ze tevredener zijn en meer spinnen als ze onder de warme zon zitten te zitten? Ik weet het niet, maar volgens mij hebben ze een hekel aan water. Een hond mag graag zwemmen en het water in duiken om iets terughalen wat er door het baasje in is gegooid, een poes of kat begint daar niet aan. Beide foto's zijn gistermiddag gemaakt. De bovenste foto laat de prachtige fiets- en wandelpad zien die vanaf de Kremersheerd richting het Boterdiep loopt. Het is goed te zien dat de herfst nog in een voorstadium verkeert, de bladeren van de bomen en struiken komen nog redelijk groen over. Het zal me waarschijnlijk niet lukken om hier elke week vanaf dezelfde plek een foto te maken, wel neem ik me voor om over een maand weer een te maken, kijken hoe de kleuren eind oktober zijn. Misschien is het dan al grotendeels kaal, wie zal het zeggen.
Laat het een mooie herfst worden.
En daarna, maak je borst maar nat. Vergaat op 22 december de wereld? En krijgen we weer zo'n enorme horrorwinter? (De ironie moge duidelijk zijn)

1 opmerking:

anirnireth zei

wat gaat dat snel he dat die bladeren er weer liggen... heeft toch ook wel wat moois hoor al die kleuren in de herfst!