zaterdag 29 september 2012

KIJK OP DE WIJK (35)

Ik kom haar regelmatig tegen. Ik ken haar eigenlijk nergens van, behalve dat ik haar in het straatbeeld van de wijk tegen kom. Er staat me iets bij dat ze ooit iets bij de naschoolse opvang in de Wiershoeck heeft gedaan. Wat groet ze altijd lief en op een zangerige manier: "Hallo mijnheer van het Beijumer nieuws." Ik groet altijd even terug, je woont in een dorp of niet. De bovenste foto is twee weken geleden voor de Aldi gemaakt. Jawel, ze wilde wel even op de foto. Wat ziet ze er altijd vrolijk en bont gekleed uit. En dan die roze fiets met dat bruine zadel erbij.
Afgelopen zaterdag trof ik haar weer. Marjan heet ze, vertelde ze. En ja, ze wilde wel even gefilmd worden. Aldus geschiedde. Wat vindt ze van de wijk Beijum?

1 opmerking:

Anoniem zei

Is ze wat je je er bij voorgestelt had ?