woensdag 28 november 2012

BROMMERCONTROLE OP 'T HEERDENPAD


Vanmiddag omstreeks 14.45 fietste ondergetekende i.v.m. verplichtingen over het Heerdenpad richting stad. Wat een zonlicht kwam je tegemoet, bijna verblindend. Hé wat is dat daar? Groene hesjes en brommers die worden gecontroleerd?  De eerste foto die ik maakte staat links, klik groter. Verder fietsend bedacht ik dat de foto door het zonlicht mogelijk onscherp was geworden, even voorbij de controle daarom nog maar een gemaakt. Het resultaat ziet u boven. Wat een stralende dag. Eind november. Zie het felle licht op de linker foto. Maar dat terzijde. Over controles en licht gesproken, ergens in het voorjaar heb ik iets opgepikt over fietslichtcontroles die dit najaar niet in de stad zouden worden gehouden. Geen idee hoe ik daar bij of aan kwam. Het klopt ook niet, bedacht ik me twee weken geleden bij het verlaten van de Martini Plaza. Voor de Plaza werd toch echt wel door agenten op fietsverlichting gecontroleerd. Zie foto rechts, en klik groter. Toch maar even googelen op de zoektermen fietsverlichting en Groningen. ‘Ik wil je zien’. Zo heet de landelijke fietsverlichtingscampagne die op zaterdag 27 oktober is gestart. Tegelijk met het ingaan van de wintertijd. Want de dagen worden nu vooral ’s middags weer snel korter. Volgens de Fietsersbond, die de landelijke campagne uitvoert, rijden vooral jongeren zonder licht; in 2011 was dat slechts 54 procent. Daarom controleert de politie in Groningen en Drenthe de komende tijd extra op fietsverlichting en zijn er verschillende fietscontroles in beide provincies. Aanstaande vrijdag 2 november is er bijvoorbeeld een reparatie-actie in Haren, van 14.00 tot 16.30 uur op het Raadhuisplein. http://jouwstad.eu/politie-houdt-extra-controles-op-fietsverlichting/

Geen opmerkingen: