woensdag 4 juni 2014

EVEN NAAR TANDARTSPRAKTIJK STOEPEMAHEERD

Zo lang als ondergetekende in Beijum woont, is hij verbonden met Tandartspraktijk Stoepemaheerd. Je hebt in Beijum keuze uit twee praktijken, op gevoel koos de blogger een jaar of achttien geleden voor de tandarts naast Winkelcentrum Beijum. Daar heeft hij nooit spijt van gehad. 
Het heeft met bejegening te maken, met de vriendelijkheid die er heerst en met de deskundige behandelingen die de blogger in de loop der jaren aan z'n gebit heeft ondergaan.
Wat is het verschrikkelijk om kiespijn te hebben. Zoals begin vorige week. Om gek van te worden, om met je kop tegen de muur te willen lopen van ellende. De blogger sliep de hele nacht niet, al probeerde hij dat met een dosis pijnstillers en een borrel wel. Wat kan een nacht met kiespijn lang duren. Geradbraakt belde hij 's ochtends naar de Stoepemaheerd en legde de klacht voor."Kom maar om half elf."


Niemand loopt voor z'n plezier een behandelkamer
van een tandarts binnen, de blogger stond echter te popelen om naar de 'verloskamer' te gaan. Na een minuutje vleide hij zich neer in de ligstoel die links is te zien. De leuning van de stoel ging naar achteren en de lamp kwam boven het gezicht van ondergetekende te hangen. Zie foto rechts. Na een kleine inspectie werd de boosdoener gevonden. Een gaatje in een kies. Wat een feest toen de verdovende spuit het tandvlees binnendrong! Weg pijn. Tandarts Sito repareerde de zere kies vakkundig en de wereld zag er direct heel anders uit. Wat een verschil in beleving, wel of geen kiespijn hebben.

Tandartspraktijk Stoepemaheerd heeft nog ruimte om nieuwe cliënten aan te nemen. Er is ook een mondhygiëniste aan de praktijk verbonden. De omgang met kinderen is prettig, door middel van wat extra aandacht worden die zoveel mogelijk op hun gemak gesteld.
Voor meer informatie over tandartspraktijk Stoepemaheerd: ga naar de site.

17 opmerkingen:

michel zei

Zo'n stukje op je blog, levert dat ook nog wat op?
Korting op de volgende behandeling?
En hoe zit dat met Dijkman sport, de dierenwinkel, autobedrijf Visser,
café biljart Beijum, het kruidenvrouwtje, de kapper etc.?
Het is je gegund hoor, maar wat als er nu eens iets tegen valt bij die bedrijven?

Anoniem zei


Laat ik nu degene zijn michel, die een andere ervaring heeft dan Johan.
Ga ik graag morgen over berichten.

gr. Therèse

Anoniem zei

De Stoepemaheerdpraktijk is een verademing als je het vergelijkt met de tandarts in het Gez.centrum

Willem Pauwelussen zei

Meneer Michel, ik weet niet waar u uw inkomen uit betrekt maar u zult toch ook wel weten dat voor advertenties iha betaald moet worden. Exposure op zo'n veelgelezen site als deze levert klandizie op, is de ervaring.
Maar hoeveel en of het überhaupt iets oplevert, dat zijn natuurlijk uw zaken niet.
En als de ene adverteerder wegvalt is er ruimte voor een ander, dat had u zelf ook wel kunnen verzinnen.
Overigens heb ik ook goede ervaringen met de tandarts op de Stoepemaheerd.

michel zei

meneer Willem,
voor advertenties moet inderdaad betaald worden, maar die worden wel geplaatst buiten verantwoordelijkheid van de redactie.
De stukjes van de blog-schrijver zijn advertenties vermomd als redactioneel artikel,een zgn. advertorial. Of een commercial in een redactioneel jasje, een zgn. infomercial.
Zeer geregeld keren deze positieve stukjes terug.
Natuurlijk ontzeg ik de schrijver niet het recht deze stukken te schrijven, maar hij zal toch ook z'n onafhankelijkheid in het oog moeten houden.
Wellicht wil Johan hier zelf zijn licht eens over laten schijnen.
Overigens, meneer Willem, wat mijn zaken zijn en wat ik zelf wel kan verzinnen, bepaal ik graag zelf.

Willem Pauwelussen zei

Ik heb nog nooit van advertenties gehoord die buiten verantwoordelijkheid van de redactie worden geplaatst.
Een advertorial is een heel gebruikelijke vorm journalistiek, daar is niks vermomds aan, die vind je ook in de plaatselijke pers. En het gaat uiteindelijk toch om de informatieve waarde van de inhoud. In feite zou je dat artikel eronder ook een advertorial kunnen noemen, namelijk een vermomde propaganda voor schoolreisjes, maar dan een onbetaalde advertorial.
En ik ben toch zo vrij om te vinden dat het inkomen van de ene mens niet tot de zaken van de andere mens behoort.
Hoeveel de advertenties of advertorials een krant opleveren, en sowieso de hoogte van wiens inkomen dan ook daar heb ik evenmin als u iets mee te maken.
Misschien dat Tony Bass er nog eens een liedje over zingt.
En wat dat verzinnen betreft. Tja, wat zou er gebeuren "als er nu eens iets tegen valt bij die bedrijven?"
Moeilijke vraag zeg.

Anoniem zei

Ik hoop dat Johan zo onafhankelijk is dat hij zich niks van @Michel aantrekt. Denkt hij nou echt dat als het café in brand vliegt hij daar niks over schrijft omdat die hem sponsoren? Sorry hoor.

Frank zei

Ik vind het jammer dat de integriteit van Johan hier in twijfel getrokken wordt. Johan runt deze site zonder winstoogmerk. Dat hij af en toe een stukje schrijft over een bedrijf en dit bedrijf sponsort zijn blog prima. De tijd en energie die hij in deze site steekt zal daarmee nooit vergoed worden. Ik verwacht ook niet dat Johan een positief stukje over een bedrijf zal schrijven als hij daar zelf niet achter staat, ook al levert hem dat geld op. En natuurlijk zijn er altijd mensen die een andere mening dan Johan hebben of andere ervaringen hebben met een bedrijf. Er is geen bedrijf dat aan ieders wensen kan voldoen, maar zou Johan dan zijn mening daarover dan niet mogen schrijven? Lijkt mij niet.

michel zei

Meneer Willem,
Advertenties lopen meestal via de advertentieafdeling.Daar komt geen redactie aan te pas. Op hun site of in de redactiestatuten zullen ze een disclaimer zetten waarin ze de verantwoordelijkheid voor de inhoud van de advertenties afwijzen.
De eerste regel van mijn eerste reactie was meer stekelig bedoeld, maar dat had de goede lezer al wel begrepen. Het inkomen van iemand anders interesseert me hoegenaamd niet.
@Frank: het is zeker niet mijn bedoeling Johans integriteit in twijfel te trekken, in alle stukjes komt hij naar voren als een integer man. Ik had het niet over integriteit maar over onafhankelijkheid.

Willem Pauwelussen zei

Ik heb nog steeds nooit gehoord van advertenties die buiten verantwoordelijkheid van de redactie worden geplaatst.
Door op de site (of ergens anders) te plaatsen dat ze de inhoud afwijzen nemen ze duidelijk stelling en daardoor wel degelijk hun verantwoordelijkheid.

Een goede lezer leest wat er staat, en gaat niet gissen wat u ermee bedoelt.

Kees Huizenga zei

Ik neem aan dat Johan Fehrmann goed is verzekerd tegen tandartskosten. Als onderdeel van zijn zorgpremie bij een zorgverzekeraar. Samen met zijn gezin.

Wat een overbodige drukte!

Beijumnieuws maakt reclame voor heel Beijum (en omstreken). Inclusief het bedrijfsleven van Beijum en het maatschappelijk middenveld van onze wijk.

Beijumnieuws is de tierelier van Beijum. Een verbindend wijkopbouworgaan vanuit het particulier initiatief.

Anoniem zei

Nou ik zat eerst ook bij deze tandartspraktijk maar ik ben overgestapt naar UMCG. Vond de tandarts niet zo vriendelijk tegen zowel cliënt als assistente (en dat is zacht uitgedrukt; wat een gesnauw boven mijn hoofd!). Vond hem ook wat kort door de bocht. Hij heeft bij mij een heel verkeerde diagnose gesteld; nogal star in z'n ideeën. Daarom heb ik liever studenten (onder supervisie)want die zitten nog niet vastgeroest in patronen en hebben nog geen 'blinde vlekken' ontwikkeld.

Willem Pauwelussen zei

Ik ben onder behandeling van Dirk van Essen, sinds mijn vorige tandarts met pensioen ging.
Mijn ervaring is dat Dirk op de wereld is gekomen om dit werk te doen. Alles uitleggen, grapjes maken, en ondertussen word ik met verbazingwekkende zachtheid behandeld.
Ik heb hem ook nooit horen blaffen tegen assistentes, integendeel dat werkt bijna telepathisch volmaakt samen.
Hij kent zijn grenzen en stuurt me door als het hem boven de macht gaat.
Het lijkt wel of we het over geheel verschillende mensen hebben.

Anoniem zei

Ik vind deze tandarts echt heel slecht. Onnodige behandelingen of late behandeling. Een gaatje die vier x opnieuw moet. Nog erger zijn assistenten twee ervan gaf zelfs toe dat hij slechte behandelingen gaf zodat meer geld in de praktijk kwam.

Anoniem zei

hebben jullie het allen over de praktijk aan de stoepemaheerd?
anoniem 20.03 uur, welke tandarts bedoel je?
die, waar Willem zo lovend over schrijft?

ik vraag dit, omdat ik me aan het oriënteren ben.
tot dusver is nog steeds HANS EIKELENBOOM mijn tandarts.

gr. Therèse

Anoniem zei

Ik vind de tandarts aan de Stoepemaheerd erg kundig en geschikt. Kom er nu 2 jaar..wil niet meer anders.

Anoniem zei


zijn er meerdere tandartsen daar of is er alleen meneer sito heet hij geloof ik?