maandag 16 juni 2014

STAKING STADSBEHEER, PUINHOOP BIJ CONTAINERS

Verschillende lezers stuurden foto's in van de puinhoop rond de vuilniscontainers op oost en west- Beijum. 
Niet alleen daar, zie links, rechts, boven en beneden, ook op andere plekken in de wijk is veel meer zwerfvuil dan normaal te vinden. Wellicht volgt morgen of overmorgen een video. Het lijkt wel alsof veel Beijumers geen gehoor geven aan de oproep om afval zoveel mogelijk binnen te houden....
Ongeveer 120 medewerkers van stadsbeheer hebben zich geregistreerd als staker. Een zelfde aantal heeft zich solidair verklaard en verlof opgenomen. Dat is de helft van het personeel.
De medewerkers voeren actie voor een betere CAO. Daarom wordt er drie dagen lang geen afval opgehaald in de stad. Bij calamiteiten komt stadsbeheer wel in actie. Dat heeft de gemeente met de bonden afgesproken. Wanneer de staking is afgelopen maakt stadsbeheer een extra ronde om de afvalbakken en de ondergrondse containers te legen.
De Grote Markt en de Vismarkt zijn maandag door een commercieel bedrijf schoongemaakt. www.oogtv.nl

10 opmerkingen:

Anoniem zei

asosiaal mensen weten dat er gestaakt wordt en toch troep dumpen daar heb ik geen goed woord voor over

Anoniem zei

Inmiddels zag ik medewerkers van Albert Heijn Meins de boel opruimen.

Anoniem zei

Het is belachelijk dat ze staken, iedereen wil een betere CAO en meer Salaris. Zo bizar slecht verdienen ze niet. Laten ze bij zijn dat ze een constant inkomen hebben en werk hebben!

Anoniem zei


tja, zat er dik in dat dit zou gaan gebeuren.
verbaast me totaal niet.
men gaat er vanuit dat iedereen weet dat men staakt?
nou, vergeet het maar.
het grootste gedeelte weten/wisten het niet.

Therèse

Anoniem zei


de rode zakken zijn kledingzakken voor 'goud goed'.
de ene is al bijna helemaal weer leeg.
fijn dat andere mensen de inhoud ervan blijkbaar kunnen hergebruiken.
de andere kleur zak lijkt me ook vol te zijn met kleding.
in ieder geval ligt op deze foto dus geen huisafval.

Therèse

Willem Pauwelussen zei

Ik lees elders op het internet van die gasten dat de vaste kosten maar steeds omhoog gaan en het loon niet navenant stijgt. Dat betekent dat er in besteedbaar inkomen steeds minder wordt verdiend. Dus voordat je zaken roept als "Zo bizar slecht verdienen ze niet", zo ik dit eerst maar eens in overweging nemen.

emmy zei

Ik wist niet dat ze aan het staken waren en waarschijnlijk ben ik niet de enigste.

Anoniem zei


Ja Emmy, zoals ik elders al zei.
Je bent echt niet de enige, hoor.

Willem, 5.51 uur schreef dit waarschijnlijk met nog een portie slaap in zijn ogen, voordat hij naar zijn werk ging vanmorgen ;-).

gr. Therèse

Anoniem zei

Iedereen gaat erin koopkracht op achteruit of is erop achteruit gegaan. Er is een hele categorie mensen die het veel slechter hebben. Denk bv. aan bedrijven die failliet zijn gegaan waarbij mensen ineens in de WW komen, en 30 procent moeten inleveren. Bij deze mensen stijgen de vaste lasten net zo hard!

Wat dat betreft mogen ze blij zijn dat ze nog werk hebben, en keurig elke maand hun salaris betaald krijgen.

En ja, ik schrijf dit voor mijn werk aan. (en nee ik heb geen slaap in mijn ogen)


Willem Pauwelussen zei

Dus omdat andere mensen het slechter hebben en/of werkloos zijn moeten de vuilnismensen zich maar rustig houden?
Ik zou tegen de rest van Nederland willen zeggen: neem een voorbeeld aan de vuilnisjongens, en vind een manier om je te verdedigen tegen die elke jaar weer verdere afkalving van je inkomen.
Kijk, Nederland heeft een enorme staatsschuld. Ondanks de al tientallen jaren durende jeremiades over het financieringstekort loopt die staatsschuld en daarmee de te betalen rente nog steeds op.
Zo verdwijnen elk jaar miljarden de grens over, in handen van wat de 'financiële markten' wordt genoemd. En dat zijn precies die heel grote bedrijven die dankzij internationale constructies geen draad belasting betalen.
Zo worden de rijken nog steeds rijker en de armen nog steeds armer.
De vuilnismensen zeggen eigenlijk: mogen we misschien alsjeblieft iets grotere kruimels van uw riant gedekte tafels?