maandag 12 december 2016

'BEIJUMSKAP' STOPT EIND DIT JAAR (Nog 2 afleveringen)



"Ik ga het zeker zeker missen maar het is tijd voor andere dingen."

Het is na bijna 300 afleveringen genoeg geweest. Beijumskap, de wekelijkse vrijdagavond-serie op de vrijdagavond (18.00 uur) stopt tegen kerstmis.


Op 1 oktober 2010 begon Atsje Straatsma met haar fotoserie, zie hier.

Ze volgde min of meer Flip Klatter op die kort er voor met zijn serie stopte, zie dit bericht.

Daarvoor liep ook al een kort durende serie op Beijumnieuws...Gestolen momenten van Beijumers...ook van Atsje Straatsma. Foto rechts staat bij een aankondigingsbericht over deze serie.
Twee jaar geleden sprak ze in het kader van de 200e Beijumskap op film over haar passie. Zie dit bericht met verwijzende link naar de betekenis van Beijumskap.

Aan alles komt een eind. Vlak voor kerst komt de laatste aflevering van Beijumskap online. 


Waarom eigenlijk Atsje?


"De reden is dat ik er naar ruim 6 jaar wel een beetje klaar mee ben. Ik ken Beijum inmiddels door en door, elk pleintje, elk steegje, elk bosje. Jarenlang verbaasde ik mij erover dat ik steeds weer op nieuwe onbekende plekken in Beijum kwam. Plekken die je niet kent omdat je er op zich niks te zoeken hebt.
Het heeft een mooie serie foto’s opgeleverd, waar ik een aantal van regelmatig exposeer. Momenteel hangen ze tot half januari in het gemeentehuis in Ten Boer. En van februari tot mei gaan ze naar het gezondheidscentrum van Lewenborg, waar ik samen met Hilda Hofstra ga exposeren. En verder heeft het veel leuke reacties van bekenden en onbekenden opgeleverd.
Ik ga het zeker wel missen maar het is tijd voor andere dingen. Er zijn er genoeg met speciale herinneringen. Bijvoorbeeld laatst met die bruine lijster was het wel erg leuk dat ik mijn zwager de vogelaar tegenkwam."


De Beijumblogger bedankt haar voor haar langdurige inzet en voor de vele prachtige foto's.

Qua columns is Beijumskap met de columnist uit Lewenborg en Beijumborg goed voorzien. Maar ondergetekende herinnert zich dat iemand wel een foto-serie zou willen. Zou die persoon nog weer even contact op willen nemen? Of andere gegadigden? Beijumnieuws@ziggo.nl

1 opmerking:

Ria zei

Jammer Atsje

Ik vond het leuke bijdragen :-)

Groetjes
Ria