donderdag 22 december 2016

"IK BEN ER BLIJ MEE EN SCHAAM ME ER NIET VOOR"


Maar liefst 178 kerstpakketten worden deze dagen vanuit De Bron naar Beijumers vervoerd die dit vlak voor kerst goed kunnen gebruiken.

Zo ook naar Beijumse Diana. "Als ik van mijn uitkering alle vaste lasten aftrek, zoals huur, gas en licht enzovoort, dan blijft er voor mij en m'n vier kinderen maar weinig over om van te leven. Dit kerstpakket is heel erg welkom, zo fijn dat mensen aan je denken en dit voor je regelen. Ik ben blij in Beijum te wonen, het voelt als een warme deken hier. Geen denken aan dat ik me hier voor schaam."


Tegen een uur vanmiddag werd bij haar aangebeld. Fijne kerstdagen en hier is wat voor je namens veel Beijumers. Aldus de bezorger van het pakket die we links op de foto zien.
Zie twee kinderen van Diana en haarzelf blij kijken op bovenstaande afbeelding. Daar doen de organisatoren van Sociale Long Beijum en De Bron het voor. En het zal bedenker Lammert Doedens deugd doen, wat hij ruim een jaar geleden in eerste instantie als Sinterklaascadeau voor kinderen uit Beijum had bedacht is verworden tot een traditionele kerstpakkettenactie van en voor Beijumers.

Foto rechts, de laatste kerstpakketten verlaten De Bron. Foto beneden, nog twee vrijwilligers die vandaag met zware dozen in de auto door Beijum tuffen, op weg naar blije en verraste mensen.

Het raadsel Beijum in de praktijk. Veel mensen van buiten de wijk vragen zich geregeld af hoe je er toch bij komt dat je in Beijum gaat wonen, hoe erg het daar allemaal wel niet is.
Terwijl veel wijkgenoten behept zijn met het Beijum-gevoel: 'Een prachtwijk, ik wil hier nooit meer weg.' 

2 opmerkingen:

nathalie zei

ik heb ook een gekregen zo fijn en super bedankt

Anoniem zei

Ik ook een gekregen ik kan dit heel erg waarderen. Bedankt