maandag 5 december 2016

DIERENLIEFHEBBER WORDT ONTERECHT ALS DIERENBEUL NEERGEZET


"Ik vind het echt heel pijnlijk dat ik mijn onschuld moet bewijzen. Ik moest papieren van de dierenarts bij de politie inleveren en anders zou de poes in beslag worden genomen."

Beijumse heeft al dertien jaar een poes als huisdier. Niet zomaar een poes, maar eentje zonder oren. Zie afbeelding. Voor sommige mensen is het aanschouwen van de poes aanleiding om zonder na te denken van dierenmishandeling uit te gaan... en naar de politie te stappen.

Een jaar gelezen was een Beijumer razend. Want vuile sadisten hadden de poes de oren afgeknipt. Het verhaal over 'Sneeuwbal', de naam van de poes kreeg eind 2015 nog een staartje

Het baasje: "Vorig jaar is er inderdaad ook een melding gedaan bij de politie, het zit me dwars dat mensen niet even bij me navragen wat er met de poes is. Vorig jaar liet ik het er bij zitten omdat ik geen zin had in gedoe. Maar ik heb nu een tweede onterechte melding achter mijn naam staan bij de politie. Wat doen ze daarmee? Voordat je het weet sta je onterecht als dierenbeul in de politie-registers. Die meldingen blijven wel achter je naam staan en tast je integriteit aan, echt heel vervelend."

Hoe is het nou met de poes?
"De dierenarts had het tijdens mijn bezoekje over nierfalen en wilde haar gelijk in laten slapen. Maar dat wilde ik niet, eerst moeten mijn kinderen afscheid van Sneeuwbal kunnen nemen. Ze is vijftien jaar oud en sinds tweeënhalf jaar ziek. Het nierdieet slaat niet aan en het loopt naar het einde toe."

Beijumers zullen de terminale poes zonder oren niet meer buiten aantreffen. Maar het punt dat het baasje wil maken is helder. Blijf vooral attent op eventuele misstanden die je in de openbare ruimte aantreft. Maar oordeel niet te snel en probeer onderscheid te maken tussen terechte of onterechte aangiften. Zoals het rond Sneeuwbal is gegaan, aangifte doen, wordt een dierenvriend onterecht in de hoek van dierenbeul geduwd. En kost het tijd en onnodige energie, zoals bezoekjes aan de dierenarts, om je onschuld te moeten bewijzen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei


Gisteravond 5 december 2016 om 22.00 heeft de dierenarts Sneeubal haar kaarsje uitgeblazen.

We bedanken Sneeuwbal voor haar onvoorwaardelijke genegenheid en vertrouwen in ons als baasjes.



Anoniem zei

Sterkte met dit verlies.