dinsdag 4 januari 2011

DE INBRAAK BIJ AROEN'S BLOEMENZAAK

Het was maar een klein berichtje op de Twitter van de buurtagent, zie blogberichtje van gisteren. Maar achter een klein berichtje kan iets schuilgaan wat een grote impact heeft. Het zal de inbreker(s?) weinig kunnen schelen hoe de eigenaar van bloemenzaak Aroen en zijn vrouw zich voelen na de inbraak van eergisteren n hun zaak. Aroen, de zaak draagt zijn naam, was er vanochtend niet, alleen zijn vrouw was in de winkel aanwezig. Die is zich er na de inbraak niet veiliger op gaan voelen:" Het is geen prettig idee dat er inbrekers in je winkel zijn geweest. Gelukkig heb ik een mobiele telefoon bij me zodat ik vriendinnen of mijn man kan bellen."

Mag ik wel even een foto maken binnen? "Jawel, maar ik wil er niet bij op. Ze zijn vlak bij de kassa onder door een ruit naar binnen gekomen." Zie foto.

Wat hebben ze allemaal meegenomen? "Een telefoon, de kassa, het pinapparaat en ook nog een paar stenen beelden die in de winkel stonden."
De onschuld straalt van het winkeltje af. Aroen's bouquetterie zit vlak naast de bussluis, tegen over Hoogenbergs dierenspeciaalzaak. Een echtpaar probeert hier op een fatsoenlijke manier aan de kost te komen. Maar zoals gezegd, daar hebben inbrekers met hoge financiele nood maling aan. "Vorig jaar april stond ik ook in de winkel toen er een overvaller naar binnen kwam en geld eiste. Maar ik zet me er wel over heen hoor."

Het klinkt misschien een beetje wrang, maar mag ik u toch nog de beste wensen voor 2011 geven? "Ja hoor, mijnheer, u ook nog de allerbeste wensen." De deurbel rinkelde weer en er kwam iemand de winkel in lopen. Dankzij het dievengilde, afdeling Beijum, keek en kijkt mevrouw Aroen extra alert naar wie er binnenkomt.

Geen opmerkingen: