maandag 17 januari 2011

MAANDAGOCHTEND (57)





















Langs de Emingaheerd, ter hoogte van de Doornbosheerd en de Grevingaheerd, liggen op deze maandagochtend twee af- en uitgerukte attributen langs de weg. Eerst het grijze kastje op de linkerfoto, die u trouwens op de andere foto op de achtergrond nog een keer afgebeeld ziet. Er zit een meter of vijftien tussen beide situaties. De afgerukte bilboard lijkt aan te geven dat onze lokale graffitispuiter de heerschappij in Beijum wil. Ik kan me vergissen, maar het lijkt een en dezelfde persoon met de onbekende uit het blogbericht van vorige week maandagochtend. De grijze kastjes langs de weg in de wijk zijn van hem. Althans, dat lijkt de persoon te willen communiceren. Een poster met als reclameopschrift 'de boel op stelten' heeft hij met bruut geweld uit z'n 'sponningen' geropt. De lijmresten zijn nog zichtbaar op het kastje. Waarom zou de persoon dit nou weer gedaan hebben? Wil hij, ik vermoed dat het een hij is, de boel in Beijum op stelten zetten?

Het zou wel heel erg toeval zijn als dezelfde persoon ook het bord op de foto rechts op de grond heeft neergekwakt. Het lijkt me van niet, maar je weet het met dit soort gasten nooit. Het bord met als opschrift 'fietspad afgesloten van 13 september t/m 08 oktober' ligt hier al vanaf nieuwjaarsnacht. Alles wat aan oud en nieuw is achtergebleven is reeds opgeruimd. Alleen dit bord blijft maar steeds liggen als aandenken.

Over oud en nieuw gesproken, weet iemand te vertellen hoeveel jongeren tijdens de jaarwisseling op het parkeerterrein voor Winkelcentrum Beijum aanwezig waren? Waren het er zeshonderd? Dat verhaal gaat de ronde. Op een bepaalde manier willen sommigen blijkbaar graag sjoemelen met cijfers en het geslaagde feest achteraf nog meer opleuken dan dat het al was. Ik denk dat het er niet meer dan tweehonderdvijftig waren. Wat denkt u, hoeveel waren het er? Beijumnieuws@online.nl

2 opmerkingen:

Karin.P. zei

Muhahahaha 600!!! ik kom niet meer bij hou het maar op rond de 100.
Ben er flinke tijd geweest zie eerdere posts van mij, je bent er zelf ok geweest en toen jij er was zo was het heel de nacht!

Kees Huizenga zei

Ik wacht af wat in de BOB-krant / BOBWAARHEID van januari 2011 komt te staan. Gewoon een zakelijk verslag of wederom zelfpromoting van de BOB?