maandag 7 mei 2012

EINDE TELEFOONCELTIJDPERK

Het heeft even geduurd maar eindelijk is het dan zo ver. Beijum is telefooncel-vrij. Omstreeks het middaguur waren twee heren bezig om de telefooncel op west van z'n vertrouwde vaste plek naar zijn laatste rustplaats te brengen. Waarschijnlijk zijn de heren bezig met een rondje stad want er staan/stonden meer afgedankte cellen op de vrachtwagen. De open plek werd direct dicht gemaakt met zand en tegels zodat niks meer doet herinneren aan het telefooncel-tijdperk. Tja, wie heeft er tegenwoordig geen mobieltje? Ik herinner me tijden op Schiermonnikoog dat je een half uur in de rij moest wachten om te kunnen bellen. Maar das war einmal.
Ik schreef nou wel dat Beijum telefooncel-vrij is, maar ik heb nog niet gecontroleerd of de telefooncel op oost ook is opgehaald. Ik ga er wel van uit, het is voorbij, nooit meer bellen met munten en de hoorn in je hand. We zijn in sneltreinvaart mobiel geworden.

1 opmerking:

Alie zei

op oost zijn ze ook weggehaald zag ik vanmorgen..