dinsdag 1 mei 2012

NOG ÉÉN KEER DE KONINGINNEDAG


Nee, ik blijf niet aan de gang om de voorbije Koninginnedag uit te venten op Beijumnieuws dames en heren, maar deze twee foto's vind ik te mooi om zo maar te deleten. Eerst de twee meiden op de bovenste foto. Ze stonden omstreeks drie uur gistermiddag bij de bussluis op de bus te wachten om Koninginnedag in de stad te vieren. Jawel, ze wilden wel even op de foto. Wat zagen ze er feestelijk en bijna hetzelfde gekleed uit. Dan links, en klik groter, de rommelmarkt in De Hunze. Bijna om jaloers op te worden, wat een prachtige grote groene (speel)plek hebben ze daar midden in hun wijk! Het was echt De Hunze op z'n best, mooist en fleurigst, althans gezien door de ogen van ondergetekende. Wat een drukte, en wat veel mensen kwamen er op de rommelmarkt af! Bij handlezeres Mariloe, zie foto links, kreeg ik voor een euro een consult die er niet om loog. Ik heb het gefilmd en misschien zet ik het nog een keer online. Ook gehoord, ook in De Hunze gaan kunstenaars bezig met Kunst in de Wijk. Nee, we moeten niet denken dat we alleen in Beijum gezegend zijn met bonte en creatieve mensen. Ook De Hunze herbergt menig aangename geheimen en talentvolle mensen.

Geen opmerkingen: