dinsdag 1 november 2011

ER RIJDT EEN KOE DOOR BEIJUM

Op de foto ziet u een koe op de rand van een weiland in Beijum staan. Het was de eerste gedachte die bij me opkwam bij het aanschouwen van de autokoe en het groen. Zie foto. De jongens van ijswagen Mati Gelattie hebben de koe al ruim aan half jaar voor hun huis staan en ik moet zeggen: hij valt wel op. Associaties met boerenjongens-ijs komen in mijn hoofd omhoog maar ik denk niet dat de koewagen iets met het ijsverkopen te maken heeft. Onderaan de koe ziet u een groene bumper, en bij nader inzien komt er nog een associatie over een plattelands- Wegwijsbus bij me omhoog. Maar ik hou het er maar op dat de ijsverkopers het gewoon leuk vinden om met een koe door de groenste wijk van de stad te rijden, en om ook de Ommelanden daarmee aan te doen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Toen ik de kopregel las dacht ik Johan zelf op de foto gezet ,had gekund toch.

Anoniem zei

Mogen we hem vanaf nu dan ook gewoon Johanna noemen?