vrijdag 4 november 2011

DE JETTA MOET DE WINTER IN

Er waren de afgelopen week aangaande de Beijumrijderauto weer de nodige 'gloeiendegloeiende' momenten. Moet je weg voor je werk, wil dat lelijke kreng niet starten. Je kunt op zo'n moment de neiging krijgen om met een moker de hele bak aan barrels te beuken. Maar, beheersing kwam gelukkig steeds weer bovendrijven. De ANWB erbij halen, want ook thuisservice in het pakket. Autodokter Koos waar ben je, dacht ik in m'n wanhoop. De ANWB-er, vertelde dat de accu niet deugde. Godsamme, net anderhalf jaar geleden gekocht en het nu al begeven? Wat is dit voor pootuittrekkerij? Maar goed, je moet je emoties in het openbaar beheersen. Een buurman werd gevraagd om starthulp te zijn middels twee startkabels die aan zijn en mijn accu werd enbevestigd. Daarna koers gezet naar de autodokter. U weet wel, de Beijumer met een succesvolle en betrouwbare zaak aan de Oosterhamrikkade. Kijk hier!!!
De Jetta start de laatste tijd niet meer zoals het behoort Koos, wat schort er aan? Met angst en beven volgde ik het onderzoek dat Koos, op de foto in de auto met trouwe medewerker Rinze, uitvoerde. Mien God, een doodvonnis voor het twintig jaar oude beestje? Ik zag Koos Visser diep ernstig kijken, en de zenuwen gierden door m'n lijf. Het houdt natuurlijk een keer op, aan alles komt zogezegd een einde.  Koos liep naar binnen, maar....hij kwam terug lopen met een nieuwe accu in de hand en hij zei: " Rustig mor mie jong, de accu is af en er moet een nieuwe in, en dan kom jij de winter wel door." De baas moest zonodig nog even treiteren: "Als ik jou was zou ik met de autokap open gaan rijden, de accu is namelijk het mooiste gedeelte van de hele auto." Gelaten accepteerde ik de plagerij. Na afgerekend te hebben tufte mijn oerlijke maar liefdevolle Volkswagen Jetta namelijk weer kerngezond over de Kapteynlaan, de Korreweg, Ulgersmaweg en Beneluxweg Beijum Zuid binnen. Als het beestje de komende winter weer ziek wordt weet ik autodokter Koos Visser te vinden. (Hij zit op de foto in de Jetta)

2 opmerkingen:

Accu zei

Als de accu anderhalf jaar is dan zit er nog Garantie op dat is wettekijk twee jaar of het moet een zijn uit Polen of zoon spleetoog geval dan niet

Anoniem zei

Probleem is: Nieuwere typen accu's gaan niet zo goed samen met oudere auto's. Dat heeft ermee te maken dat nieuwere accu's gemaakt zijn voor nieuwe autotechniek. Daarom neemt het aantal oudere auto's met accuproblemen de laatste jaren heel snel toe. Had er zelf ook last van, en dit is wat de ANWB mij vertelde.