maandag 28 september 2009

3 IN DE RIJ GEEN KASSA ERBIJ

Ik weet niet of het de lezer(es) ook wel eens overkomt, maar ik sta regelmatig in een lange rij voor de kassa bij de Lidl te wachten tot er nog een opengaat. En die gaat dan niet altijd open.Het is geen ramp, en er zijn natuurlijk ergere dingen, maar het zou een goede zaak zijn om de schijnheilige opschriften boven de kassa's, waarop staat dat 3 wachtenden toch echt het maximum is, te verwijderen. De opschriften zijn neergehangen om het winkelend publiek te paaien en om de suggestie van klantvriendelijkheid hoog te houden, maar er wordt zo vaak niet aan voldaan dat het z'n geloofwaardigheid al lang heeft verloren. Aan de caissières ligt het volgens mij niet, die zijn allemaal klantvriendelijk en ook al groeten ze dwang- en plichtmatig,("dan wens ik u nog een prettige dag verder")het komt toch vriendelijk over. Waar het wel aan ligt? Je kunt denk ik niet steeds a la minuut een caissière paraat en achter de hand houden, dat werkt niet. Maar goed, als je het beloofd moet je het ook nakomen. Supermarkten halen vaak de raarste capriolen uit om de klant te paaien. Wie herinnert zich de parapluactie van de Konmar niet? En, de vierde in de rij bij de Jumbo mocht de boodschappen gratis meenemen. De Lidl moet niet aan zulk soort fratsen mee willen doen, de lange rij is een deel van de prijs die je betaald voor goedkopere produkten. Bij de Aldi op Oost heb ik wel eens 10 klanten voor me in de rij staan. Is niet altijd leuk, maar er hangen niet van die gekke en schijnheilige teksten boven de kassa's.

2 opmerkingen:

Alie zei

daar ben ik het mee eens. Ik was laatst ook bij de Lidl en sloot als vijfde aan. Er waren maar twee kassa's open en dat bleef zo, ook toen achter mij de rij nog aangroeide. Klantvriendelijk zijn ze al door lagere prijzen, dit wekt toch alleen maar ergernis zou ik zeggen?
Trouwens, dat van de Jumbo was echt doorgestoken kaart. Die actie gold namelijk alleen als ALLE kassa's open waren, dus hielden ze er standaard 1 dicht.... zo kan ik het ook. Waarschijnlijk heeft nog nooit iemand daar de kar boodschappen gratis mee kunnen nemen..
Lidl, doe maar gewoon, net als de Aldi, jullie trekken toch wel klanten, ook zonder bioscoopkaartjes en puzzelstukjes.

Anoniem zei

Laat Lidl de Karren maar eens opruimen na 18.00 uur daar breek je je nek over op de parkeer plaatsen aan de stoepemaheerd