zondag 27 september 2009

PAND 49 HEEFT OOK EEN WINKELTJE

Het leuke van Plein Oost is dat je zo even een bezoekje aan de bibliotheek kunt brengen (binnenkort meer over de bieb in het kader van de boekenweek voor kinderen) of even bij Pand 49 naar binnen kunt wippen. Sinds de opening van het nieuwe seizoen begin deze maand (wees er nog even bij voor de expositie van Jan Kenter!) is Pand 49 ook een klein winkeltje rijker waar kunstwerken te koop worden aangeboden.


Het pand ademt gezelligheid en bedrijvigheid uit en persoonlijk vind ik dat er een welkome en uitnodigende sfeer hangt. Afgelopen zaterdag trof ik er Ingrid Morrisson, ze was bezig een grafische schilderij te maken. Ingrid hoort bij de kerngroep van het Pand en eigenlijk heeft Pand 49 haar enthousiast gemaakt wat schilderen betreft."Ik tekende wel eens maar ik schilder pas vanaf maart dit jaar." Wat ben je aan het maken? "Ik maak een schilderij over dat mijn hond droomt wat ze de afgelopen dag beleefd heeft. De verschillende kleuren beelden weer de gevoelens uit die ik daarbij beleef." Ze zag eruit alsof ze met volle teugen genoot van waar ze mee bezig was. Het moet toch geweldig zijn om vanuit je innerlijk door middel van verf je zo te kunnen uiten. Beijumers, loop eens vrijblijvend binnen in het kunstenaarspand naast de Aldi!

Geen opmerkingen: