woensdag 9 september 2009

HET DORP BEIJUM: RUIMTE EN SPEELGELEGENHEDEN

De bewoners van de Fultsemaheerd zijn rijk bedeeld met groen en speelvoorzieningen.
Altijd als ik langs de voetbalkooi fiets is het in bedrijf, meestal zijn het jonge kinderen of pubers die een balletje trappen of even lekker een potje gaan zitten hangen.
Maar de wat oudere buurtbewoners mogen zich er bij tijd en wijle ook graag even in het zweet werken. Op de foto ziet u mensen langs de lijn die een paar weken geleden een paar voetballers aanmoedigden, de sfeer was ontspannend maar ook een beetje fanatiek. Een echte zomeravondgevoel hing er. Er is bijna geen heerd in Beijum waar geen speelplaats is. Wat een ruimte, wat een groen en wat veel speelgelegenheden heb je hier. Het is leuk en aangenaam om af en toe richting de binnenstad te gaan, even de sfeer van de echte stad opsnuiven. Maar daarna weer gauw terug naar het dorp Beijum. Leg dat maar eens uit aan buitenstaanders. Het Beijumgevoel.

2 opmerkingen:

Annamarie zei

al sinds ik in 1990 voor het eerst in Beijum kwam wonen probeer de mensen al uit te leggen dat Beijum meer van een groot dorp heeft dan van de stad... wel een dorp met de mogelijkheden om snel in die stad te zijn en dus ook de voordelen daarvan.
ik kom hier niet vandaan, ik ben vooral in m'n jeugd veel verhuisd en was "streekloos" voor m'n gevoel.
maar sinds ik in Groningen woon (en dus vanaf het begin direkt in Beijum met een kleine onderbreking van 1,5 jaar) heb ik eindelijk een plek waar ik me thuisvoel... ik voel me een Stadjer maar vooral een beijumer...
ik heb een fijne plek hier en ik geloof niet dat ik hier snel weer weg zal gaan...
dus ik kan me goed vinden in je blog!

Alie zei

klopt, daar ben ik het mee eens! Daarom hebben we ook hier een huis gekocht na 8 jaar in een huurhuis hier in de wijk. We gaan nog lang niet weg!!