maandag 25 april 2011

EEN KAMPVUURTJE IPV EEN PAASVUUR

Een fietstocht bracht ondergetekende vanavond bij een kampvuur in de biologische moestuin op de hoek Rensumaheerd/ Beijumerweg. Een vijftiental tuinhouders dronken wijn of bier en ze aten er wat lekkers bij.
Waarom zitten jullie hier te feesten? "Ter ere van het vuur." Of dat echt zo bedoeld werd, of dat het een grapje was weet ik niet.

Maar dat maakt niet uit, de sfeer was goed, het vuur verdreef de avondfrisheid en het bier ging er goed in.

Ik had gehoopt Eveline Rodenburg en Hugo Klip, de Findhorn-gangers van Transition Town, hier tegen te komen. Ze zijn op het ogenblik in Nederland maar ze waren niet bij het kampvuur aanwezig.
De paasvuren waren dit weekend verboden. Het kampvuurtje in de biologische moestuin van Beijum compenseerde de behoefte aan vuur een klein beetje.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Overal in de provincie zijn de paasvuren gewoon doorgegaan.

Unknown zei

We zijn alweer terug in Schotland! Vrijdag zijn we vertrokken. Anders waren we er vast bij geweest. Het ziet er gezellig uit.

Amiko zei

Het was ook erg gezellig :-) Het vuur was ter ere van mijn vader, zegsman van de moestuin, die 60 is geworden.

Amiko zei

Mag ik misschien het emailadres van Johan, de auteur van dit artikel? Ik heb een nieuwtje voor hem, maar weet niet hoe ik hem kan bereiken.

Anoniem zei

Staat bovenaan de weblog
Beijumnieuws@online.nl

Amiko zei

Bedankt! Had er overheen gekeken.