zaterdag 23 april 2011

HET WAS EEN GOEDE VRIJDAG

Op vrijdagavond toog uw blogger nog even richting AH om een een pilsje te kopen voor achter in de tuin. Halverwege de fietstocht viel z'n oog op twee vriendinnen die buiten voor het huis van de een lekker aan de pils zaten. Dames, mag ik wel een foto van jullie maken, het ziet er ja zo lekker zomerachtig en gezellig uit? Nou, vooruit dan maar. Het bleef niet bij een foto maken, voor ik er erg in had zat ik met een half liter bier in de hand met de dames te praten. Plaats van handeling, de Godekenheerd met uitzicht op de vijver in de Holmsterheerd. "Wat ga je allemaal bij de foto schrijven?" Tja. Dat het bier lekker was, dat Beijumers in het algemeen gastvrij zijn en dat de vriendinnen elkaar al twaalf jaar kennen en veel aan elkaar hebben. Zoiets dan maar? "Zet er ook maar bij dat onze kinderen bij elkaar logeren en dat ik een beetje de conciërge van de buurt ben, ik heb met iedereen in de buurt contact."

Geen opmerkingen: