vrijdag 8 april 2011

WAAR ZIJN TURBO EN MACHO?

Het zijn wervelende namen: Macho en Turbo. Het kan zijn dat het voorjaar ze de kop op hol heeft gebracht, in elk geval worden ze vermist.
Ik weet niet of mijn kop ook op hol slaat, maar ik herinner me van vroeger in de Veenkoloniën dat er een sterk gerucht ging dat de plaatselijke Chinees restaurant katte- destijds nog zonder n- en hondenvlees aan de gerechten toevoegde. Maar goed, dat was in het gebied van achterdocht en jenever. In Beijum hebben we twee beschaafde restauranthouders die zoiets nooit zouden flikken. Het is maar een associatie en een herinnering in het hoofd van uw blogger.
Het is niet de bedoeling om elke weggelopen kat of hond op Beijumnieuws te portretteren, maar voor Turbo en Macho wil ik wel even een uitzondering maken. Zomaar ineens twee buurtkatten die de hort op zijn. Wie maakt de eigenaar(s) in de Barmaheerd blij?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Turbo is inmiddels weer terug na een week op vakantie te zijn geweest.

bert zei

Gelukkig maar....Hoolie heeft hier ook al een keertje gestaan en kwam na een weekje ook weer thuis. Weliswaar thuisgebracht door een jaltadaheerder.