vrijdag 1 april 2011

OVER DE OOSTELIJKE RINGWEG

Bijgaand de achtergrondinformatie die op de inloopmiddag is weergegeven en nog een foto met een hoge resolutie. Er waren 3 maquettes (ontwerp Lewenborg, ontwerp Beijum, ontwerp Kardinge ), een presentatie via bolfoto’s (een soort 3 D-foto’s) en een 3 D-presentatie met de verkeersstromen. Veel bezoekers (we hadden gedacht gezien de weinige woningen in de buurt van Kardinge dat het rustig zou blijven) en ook best wel wat ondernemers. Iedereen leek erg tevreden over de gepresenteerde plannen. Met vriendelijke groeten,

Marie-Lou Gregoire,
Communicatie Oostelijke Ringweg


Welkom op de informatiebijeenkomst van de reconstructie aansluiting Kardingeweg- Oostelijke ringweg. Wij willen u vandaag informeren over het voorlopig ontwerp en het vervolgtraject.

Stand van zaken
In april 2009 is het Eindbeeld van de Oostelijke ringweg in Provinciale staten en de Gemeenteraad vastgesteld. Afgelopen jaar is het Eindbeeld, in goed overleg met de direct betrokkenen, nader uitgewerkt tot een voorlopig ontwerp voor
Voorlopig zowel de weg als het groen.
Ontwerp (VO)
In het VO wordt de huidige aansluiting met verkeerslichten omgebouwd tot een ongelijkvloerse kruising met op- en afritten naar de Oostelijke ringweg. De op- en afritten sluiten aan op een tweetal rotondes. Het nieuwe viaduct over de ringweg zal worden gebruikt door auto, bus(tram) en fiets. Het bestaande busviaduct zal worden afgebroken. De doorgaande groenstructuur en geluidswallen langs de ringweg worden hier doorbroken om een open vallei te creëren met zicht op de omgeving.
Op de achterzijde van de flyer is een impressiefoto van het ontwerp weergegeven.

Bestemmingplanprocedure
Voor de ombouw is een bestemmingsprocedure noodzakelijk. Het voorlopig ontwerp zal als basis dienen voor het gewijzigde bestemmingsplan. De ter visie legging zal naar verwachting plaats vinden in het 3e kwartaal van 2011 met daaraan een inspraakavond gekoppeld.
Besluitvorming
Het realisatiebesluit wordt in het najaar van 2011 genomen door Provinciale Staten en de Gemeenteraad. Daarbij worden voor de uitvoering van het project het krediet beschikbaar gesteld en goedkeuring verleend.
Vergunningen
Voor dit project zijn bouw- en kapvergunningen nodig. Na het realisatiebesluit zullen deze worden aangevraagd. Via de lokale bladen wordt u hierover geïnformeerd.
Uitvoering
Na het afronden van de diverse procedures en het nemen van de vereiste besluiten zal het project naar verwachting begin 2012 worden aanbesteed. De uitvoering start in het voorjaar van 2012 en zal ongeveer 2 jaren duren.

Overlast
Ervaring leert dat projecten van deze omvang tijdens de uitvoering voor de nodige overlast zullen zorgen. Dit kan overlast betekenen voor de bereikbaarheid van uw woning of bedrijf, maar ook geluidsoverlast door o.a. de heiwerkzaamheden. Wij vragen hiervoor uw begrip.
Om de overlast zoveel mogelijk te beperken worden er tijdelijke wegen aangelegd zodat verkeer van en naar de woonwijken tijdens de werkzaamheden mogelijk blijft.
Wanneer er wegstremmingen noodzakelijk zijn zullen deze bij voorkeur in de vakantieperiodes en weekenden worden gepland. Over de exacte invulling hiervan zullen wij u tijdig informeren.

Wanneer komen wij bij u terug
Zoals bij de bestemmingsplanprocedure al genoemd zal naar verwachting in het 3e kwartaal van 2011 een inspraakavond worden gehouden.

Informatie
Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met mevrouw M.L.Gregoire. Zij is te bereiken via het secretariaat op telefoonnummer 050-3164668. Ook kunt u een e-mailbericht sturen naar info@ringgroningen.nl . Nadere informatie treft u tevens aan op de website http://www.ringgroningen.nl/ .
U kunt ook terecht op het informatiecentrum aan het Grondzijl 23 (bedrijventerrein Ulgersmaborg-Noord, tegenover Kardinge) waar op donderdag tussen 13.00 uur tot 16.00 uur medewerkers aanwezig zullen zijn.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ziet er mooi uit. Zou wel handig zijn als ze de fietspad doortrekken naast de busbaan (oosterhamrikbaan) heen.