vrijdag 17 april 2015
NOG MEER SLUIKRECLAME?
Wat zal dat voor een papier zijn dat aan de boom zit vastgeprikt? Dacht de blogger toen hij eergisteren door de Froukemaheerd liep. Hij zag alleen de 'brief' op de voorste boom.
Zie foto. Locatie, genoemde heerd nabij het Kardingepark. Tot aan de sloot ligt de zuidrand van Beijum. Daarna begint het park. De blogger snapte er niks van. Op de 'brief' stond: 'Pas op, nat.' Met daarbij de naam van een schildersbedrijf.
Ondergetekende moest onwillekeurig denken aan het ingezonden bericht over een 'reclameauto' bij Winkelcentrum Beijum. Zie eergisteren.
Terzijde, er wordt tegenwoordig erg snel geoordeeld. En dat vooral door anonieme reageerders op internet. Het is maar de vraag of de auto die op de parkeerplaats voor het winkelcentrum staat er daadwerkelijk is neergezet om sluikreclame te maken. Misschien zit er wel iets heel anders achter, wie zal het zeggen.
Werd hier, foto, ook reclame gemaakt? De blogger bevoelde de boom, zou die nat zijn gemaakt? Waarom hangt iemand toch zo'n plakkaat aan een boom? Een of andere grappenmaker? Opeens zag hij vijfentwintig meter verderop nog een dergelijke plakkaat aan een boom hangen. En het begon te dagen. Het kwartje viel, zogezegd. Ja hoor, het bruggetje was van een nieuwe verflaag voorzien.
Wat een rare plek om de waarschuwingen op te hangen. De meeste wandelaars die over het bruggetje gaan lopen langs de binnenkant (slootkant) van de bomen langs. Die zien de briefjes niet of ze vragen zich af wat er nat moet zijn. Hang ze in het vervolg op het natte object, in dit geval de brug,
De naam van het bedrijf hoeft er natuurlijk niet bij. Maar waarom ook niet? Een beetje sluikreclame moet kunnen. Het kan ook handig zijn. Even bellen en schade declareren voor het geval je nieuwe jas onder de bruine verf is komen te zitten door de natte brug is wel zo handig.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Bij het bruggetje over de sloot langs het Heerdenpad (Bottemaheerd) staat ook een 'natte boom'...
Een reactie posten