donderdag 31 december 2009

PLEIN WEST TIJDELIJK OORLOGGEBIED

Het is een zwaar woord, oorloggebied, maar het ziet er enorm bewapend uit op Plein West. Alles maar dan ook alles is afgetimmerd. Als ik de agent op de video moet geloven is de Mobiele Eenheid paraat en zijn eventuele agenten mogelijk uitgerust met een bodycam. Kijk even mee naar de video. De eerste twee scenes zijn omstreeks vier uur genomen, de zaak van kapper De Boer werd met hout ingepakt (en over het houtwerk kwam nog een rolluik). De overige scènes zijn omstreeks half zes genomen. De zeecontainers arriveerden op dat ogenblik en sloten het gedeelte naast de kapper en naast de Lidl af. Even daarvoor sprak ik een woedende Aroen van de gelijknamige bloemen- en plantenhandel. Twee kinderen van hem hadden gisteren op Plein West elk een stukje vuurwerk in handen en allebei werden ze bekeurt. Twee keer 90 euro maakt 180 euro boete. Of de politie niks beters te doen had dan op kleine kinderen te letten, aldus Aroen. In principe is dit het laatste artikel van het jaar 2009. Ik wens alle lezers van Beijumnieuws een goed en gezond uiteinde en een feestelijk begin. Voor vuurwerk op het plein bij de Aldi, zie reactie: http://www.youtube.com/watch?v=_f1UBDhXU0k

2 opmerkingen:

Unknown zei

http://www.youtube.com/watch?v=_f1UBDhXU0k

vuurwerkshow van de videotheek Nico bedankt!!!

Ben benieuwd hoe het eraan toe gaat in Beijum

Anoniem zei

Heel goed dat die kinderen werden bekeurd. Ik zou mij als ouder kapot schamen dat ik niet naar mijn kinderen zou kunnen overbrengen dat je volgens de regels nog geen vuurwerk mag afsteken.

Best triest eigenlijk dat ruiten moeten worden afgeschermd en er zelfs containers aan te pas moeten komen om het e.e.a. te beschermen. Moesten mijn ouders eens horen als ik betrokken was bij dergelijke zaken! Achteraf ben ik toch blij dat mijn ouders niet van het type waren die in discussie gingen met politie of zelfs verhaal gingen halen bij de politie om op te komen voor hun kroost...

Maar een prettige jaarwisseling aan een ieder die dit leest! :)