woensdag 2 december 2009

TAAITAAIVERSIEREN IN AH


"Winkelcentrum" Beijum Oost heeft Winkelcentrum Beijum voor mijn gevoel afgetroefd wat betreft het binnenhalen van Sinterklaas in de wijk. Leuk voor de kinderen dat hij zaterdag weer komt ('s middags in een muzikale optocht optocht over de ringweg via Oost naar Winkelcentrum Beijum) maar Beijum Oost had vanmiddag toch echt de primeur. Op het einde van de video van vanmiddag liet ik een paar scenes zien van het taaitaaiversieren in Albert Heijn. Bedrijfsleider Willem Hagting stuurde nog een paar foto's met een stukje tekst op. Eerlijk is eerlijk, op de foto is te zien dat het daar vanmiddag veel drukker was dan op het moment dat ik er vanmiddag filmde.
Het taaipop versieren was erg leuk en de opkomst was zoals altijd weer geweldig. In drie dagen waren de groepen vol. Ruim 60 kinderen hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om een taaipop te versieren en het was reuze gezellig, dit was vandaag toch wel de leukste activiteit in de wijk.
Of het de leukste activiteit vanmiddag in de wijk was, daar laat ik me niet over uit. De taaitaaiversierders waren natuurlijk wel op een leuke manier écht actief bezig. Maar de organisatoren van de Sinterklaasmiddag in de Sporthal zullen tegenwerpen dat dit toch ook een activiteit was. De kinderen zal het allemaal worst zijn, lekker taaitaai, cadeautjes, snoep en spanning. Wat hen betreft komt Sinterklaas elke dag de wijk binnenrijden. Als hij maar wat meeneemt.
Naschrift 3 december: Willem Hagting mailde nog dat er 78 kinderen aanwezig zijn geweest. Vanzelfsprekend zet hij geen competitieve Sinterklaaswedstrijd neer tussen Beijum Oost en Winkelcentrum Beijum. Dat maak ik er zelf een beetje van.

2 opmerkingen:

Karin.P. zei

Nu vraag ik mij af als zaterdag sinterklaas via oost naar west gaat waarom moest hij gister dan ook nog op het plein komen ???
Dat geld had ook in een andere leuke activiteit gestoken kunnen worden !!!
Al jaren heeft oost en west een eigen sinterklaas belachelijk, gewoon op beide pleinen leuke activiteiten organiseren en laat hem dan 1 uur op het ene plein en 1uur op het andere.

Jarrie 8 jaar zei

Gisteren was de echte Sinterklaas in Beijum. Zaterdag komt een hulpsinterklaas naar Winkelcentrum West.