zaterdag 5 maart 2011

GRATIS EEN DONALDDUCKJE LEZEN IN AH

Hoe duur is een losse Donald Duck tegenwoordig? Anderhalf euro? Het zal niet veel schelen. Ik herinner me dat ze twee dubbeltjes per stuk kostten. De tijd van Okkie en Taptoe, Sjors en Sjimmie en Billie Turf. De zestiger jaren van de vorige eeuw. Het was een mooi beeld, al zeg ik het zelf. Ik bedoel de foto. Een jongetje van een jaar of tien die op de leesafdeling van AH-Beijum een complete Donald Duck uitlas. Kon ie mooi anderhalf euro besparen. Zich even afsluiten van de grote mensenwereld. Ik herinner me een soortgelijke situatie, vijfenveertig jaar geleden in de Veenkoloniën. Een snibbige winkeljuf stelde me destijds voor de keuze: kopen of terugleggen. Ze snapte er niks van. Ik kan me zo voorstellen dat bedrijfsleider Willem Hagting of eigenaresse Alice Meins van AH-Beijum dit anno 2011 heel anders zouden aanpakken. Dit is geen ontdeugd, criminaliteit of negativiteit, maar onschuldig kinderlijk gedrag. Ze zouden een luie stoel of zitzak aanslepen, en de jongen vragen wat hij al lezend zou willen drinken. Borrelnootjes of pinda's erbij jongetje? Een stukje chocolade? Of toch liever wat drop? Lees lekker door hoor, en als je klaar bent krijg je van ons tien gratis voetbalkaartjes mee. Kom je nog eens terug?

2 opmerkingen:

Dineke zei

2,05 kost een Donald Duck, vind ik op internet! Dat maakt het wel een goed idee om bij de AH te lezen :)

Of in de bibliotheek, dat kan natuurlijk ook, en is voor kinderen ook gratis!

Anoniem zei

Ik heb hem vandaag gesproken, hij zei dat hij last had van fantoompijn en dat minister klink een nieuwe wet had doorgevoerd waardoor de eigen bijdrage verhoogd werd. Deze fantoompijn had hij op de plek waar zijn been zat , liet ie ook zien. Ik geloof nooit mensen met verhalen voor geld, maar deze wel, alle details klopten in zijn verhaal...heb hem 2 euro gegeven, hij had 16 nodig...
Die gast heeft alles opgezocht om zijn verhaal kracht bij te zetten, sluwe act dat wel. Sneue gast..