donderdag 24 maart 2011

OOG-TV OVER WEEK VAN HET PLEIN (OOST)



Wijkbewoners van Beijum kunnen deze week stemmen op één van de twee plannen om Plein Beijum-Oost mooier te maken. Het winkelplein is nu nog erg kaal.
De plannen om de boel op te fraaien zijn bedacht door bewoners en ondernemers van de wijk. Ook zijn er 30 voorstellen voor kunstobjecten, waarvan er uiteindelijk tien – verspreid over de wijk – worden geplaatst.

Woensdag is de eerste dag dat bewoners in de bibliotheek langs kunnen komen om de tentoonstelling van de ontwerpen te bekijken en om te stemmen.
(Begon gisteren; JF)http://www.oogtv.nl/

14 opmerkingen:

karin zei

Fijn te weten wanneer de hell hier los barst :(
Veel buren zien er vreselijk tegenop, het lawaai van het slopen en het het hijen ik idem dito :(
Kan de huur niet wordn gecomposeerd ???

karin zei

Dit slaat op een filmpje wat ook bij deze link stondt over het slopen en bouwen vn Verpleeghuis Innersdijk ;)

Uiteraard ben ik erg blij met het opfleuren van het plein, heb er zelf ook aan meegwerkt.

Kees Huizenga zei

Ik heb als bewoner van Beijum-West geen stembiljet ontvangen. Ook mijn buren niet. Ik voel mij dus gepasseerd. Dit ontneemt mij de lust om te gaan stemmen.

Hoe valt dit te rijmen met bovenstaand citaat bij dit weblogbericht:
"Wijkbewoners van Beijum kunnen deze week stemmen op één van de twee plannen om Plein Beijum-Oost mooier te maken."

Is Plein Oost van alle Beijumers of alleen van de bewoners van Beijum-Oost?

Heeft de dienst RO/EZ, waaronder de SDC Noorddijk, een grote PR-fout gemaakt? Is er sprake van apartheid? Opdeling van de wijk Beijum?

Moet ik nu echt een stembiljet ophalen om te kunnen stemmen? Wordt op deze manier de beoogde bewonersparticipatie gestimuleerd? Ik denk van niet.

Heeft het NLA-wijkteam Beijum over deze PR een beleidsadvies uitgebracht?

Anoniem zei

Ik heb hier in de framaheerd gewoon een foldertje gehad hoor.

margreet zei

dag Kees,

zou het misschien ook gewoon kunnen liggen aan de "Nee-Ja" sticker op je brievenbus?

Anoniem zei

Wanneer moet je dat stembiljet gekregen hebben dan? Heb niks gezien in de brievenbus. Ach maakt ook niet zoveel uit, kom er toch nooit. Boodschappen doe ik onderweg wel als ik van het werk kom. Laat staan dat je voor een boodschap naar Oost kan gaan...

Ja, misschien naar de aldi. Maar goed die bereik ik dan zonder van het plein gebruik te maken of überhaupt te zien...

Rita de Wit zei

Er liggen voldoende stembiljetten in de Bieb, daar moet je toch zijn als je wilt stemmen!
Zaterdag de 26e staat als het goed is een kraam op winkelcentrum West van 11.00 tot 13.00 waar je ook kunt stemmen en stembiljetten aanwezig zijn!
Trouwens bij mij in de Bottemaheerd (westelijker kan haast niet in de wijk) is het stembiljet ook gewoon in de brievenbus gekomen

Kees Huizenga zei

Dag attente Margreet,

Ik heb inderdaad een sticker op mijn brievenbus, maar daarom heb ik mijn buren eveneens benaderd.

Willen personen uit Beijum-West, die geen stembiljet hebben gekregen, op Beijumnieuws reageren? Dan kan de gemeente Groningen (o.a. door mij) worden geïnformeerd over gebrekkige verspreiding van de stembiljetten.

Heel goed dat de Framaheerd en de Bottemaheerd wel zijn voorzien van stembiljetten.

Iris zei

Ik heb ook geen stembiljet gehad en woon toch echt in Oost en heb geen sticker op deur, het gaat hier om de Amkemaheerd.

Anoniem zei

Zou Willie Koolstra op lijn6 nu reklame maken voor haar eigen ontwerp? En is dat wel netjes?

Wobke zei

Je kan je maar gepasseerd voelen..

Je kan je ook zo betrokken bij (delen van) de wijk voelen dat je gewoon gaat stemmen, ongeacht of je een stembiljet hebt gekregen of niet.


Niet denken dat hetgeen hierboven geschreven is door een 'Beijum-ooster' of een 'medeorganisator' van welke aard dan ook.
Ik heb eveneens geen stembiljet ontvangen, maar ben wel gewoon gaan stemmen.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Kees Huizenga zei

O.K., Wobke. Ik ga stemmen.

Maar de wijkbezorging van die stemfolders is kennelijk slecht. De eerste beeldvorming is dus negatief. Dat dient de dienst RO/EZ te beseffen!

Anoniem zei

Verrassing
ook in boelemaheerd -oostelijker kan nait- geen stembiljet bezorgd. Wel was er zaterdag bij biebbezoek (boekenruil) een verrassing -een 10 meter hoge klimwand opgesteld op het plein. Mijn kind is tweemaal naar boven geklommen om de klok te luiden. Leven op het verder lege en kouwe plein. De winterjassen voor de begeleiding werden juist gebracht.
Zie ook foto's lijn6.