Regelmatig zie ik een dame voor de lokale Lidl staan die netjes en vriendelijk aan klanten die de winkel verlaten vraagt of ze alsjeblieft hun kassabonnetje mag hebben. Waarom het altijd dames zijn ontgaat me, waarschijnlijk omdat die in het algemeen representatiever en toegankelijker overkomen dan mannen? Ik zou het niet weten.
Deze jongedame had aan het begin van de week post gevat voor de Lidl. Jawel, ze wilde wel even op de foto en wat vragen beantwoordden.
De jongedame vertelde dat vanuit de Lidl en de Aldi dit soort enquêtes worden georganiseerd, zeg maar dat ze een soort van marktonderzoek doen. Wat koopt de klant? Wat voor soort boodschappen doet hij of zij?
Het is me nog niet helemaal duidelijk, als dit soort enquêteurs vanuit de genoemde winkels worden aangestuurd zou je ze eerder bij de AH, C1000 en andere concurrenten verwachten.
Maar wat maakt het uit, de zon scheen, ik overhandigde de dame mijn kassabon en zij wilde wel op de foto als tegenprestatie, zij blij en ik blij. Zij kreeg weer een begeerd kassabonnetje, ik heb er weer een blogbericht bij.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten