woensdag 5 maart 2014

EVEN VOORSTELLEN, BUURTWERKER WOUTER WEVER

Mijn naam is Wouter Wever, ik ben 26 en woon in het zuidoosten van de provincie, in het mooie Westerwolde. Op maandag en dinsdag ga ik met veel plezier op-en-neer naar Beijum. Beijum is een mooie groene wijk, ook een hele betrokken en actieve wijk is mijn eerste indruk.

Vanaf augustus 2013 ben ik werkzaam als buurtwerker in Beijum. Hiervoor was ik ook al buurtwerker maar toen nog in Lewenborg, Oosterhoogebrug en Ulgersmaborg. Een buurtwerker richt zich op alle bewoners van een wijk en probeert deze te activeren, enthousiasmeren en laten participeren. Wat houdt dit dan in? Een voorbeeld maakt het misschien wel concreet, zo heb ik met verschillende organisaties en bewoners kort geleden een ruilbeurs georganiseerd. Op deze manier probeer ik bewoners met elkaar in contact te brengen. Het doel hiervan? ‘Wanneer bewoners elkaar kennen helpen zij elkaar eerder en met meer plezier’.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ontmoette deze man voor het eerst bij de Liddl .
Erg aardig en behulpzaam .