dinsdag 31 januari 2017

TWEEDE REDDER SLOOT/IJS-ONGELUK MELDT ZICH


In navolging van de eerste redder van Beijumse Aleid en haar zoon, die afgelopen vrijdag met fiets en al door het ijs van een sloot langs de Beijumerweg gingen, heeft zich ook de tweede held gemeld.

Open bovenstaande link en lees het relaas van de jongeman die Aleid en haar zoon uit de sloot trok.
Er was nog een oudere man bij de reddingsactie betrokken. Ben mailde gisteravond:

KOPJE ONDER! Gelukkig was het ijs niet zo dik.
Het was een verschrikkelijk gezicht jullie zo loodrecht door het ijs te zien klappen.
Jullie waren even onder het water verdwenen
Ik vreesde het ergste, maar gelukkig kwamen jullie al snel weer te voorschijn.
Ook de sloot in springen leek mij zinloos dan zou ik jullie niet kunnen helpen.
Gelukkig bleven jullie kalm (cool) en kon ik jullie
 op de kant trekken en doorgeven aan die jongere meneer, de echte bikkels vond ik jullie!
Ongelofelijk! kletsnat in het donker in de vrieskou en die kleine jongen vond ik zo ontzettend dapper!

Ik ben blij te horen dat het allemaal goed is afgelopen.

Aleid, hoe is het nou met jou en je zoon?
Ik heb een gekneusde schouder, die is nog wel pijnlijk, maar verder vooral heel blij dat alles zo goed is afgelopen. Met Duko is alles goed, op een paar blauwe plekken na helemaal okay. Toen hij na een dag of wat over de schrik heen was werd het vooral een stoer verhaal. Weerbarstig volk hoor, kinderen!

Geen opmerkingen: