donderdag 3 maart 2011

LIJN6 ZET BEIJUMER RAPPORT OMBUDSVROUW ONLINE

Het komt zo samen. Op http://www.dvhn.nl/ staat dit bericht:
De gemeentelijke Ombudsman heeft het in 2010 drukker gekregen. Al met al meldden zich 567 bij de ombudsman Willy Kol. Een stijging van 10 procent ten opzichte van 2009. Het aantal gemeentelijke kwesties dat de ombudsman moest afhandelen steeg met 20 procent naar 327. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Ombudsman.

De foto waarop Willy Kol staat afgebeeld is ook van de site van het Dagblad gehaald.
LEES EN HUIVER
http://www.lijn6.com/ heeft vanmiddag het gehele rapport van de Ombudsvrouw inzake het (dis)functioneren van gemeentelijke ambtenaren online gezet. Het gekonkel, gelieg, gemanipuleer en gedraai van de bewonersclub uit Beijum is een hoofdreden om het complete rapport aan de lezers van Beijum en de stad Groningen aan te bieden:
Omdat wij van Lijn6 ons liever bezighouden met wat deze wijk mooi maakt om in te wonen, en ook omdat de bewonersorganisatie in haar laatste publicatie een loopje met de werkelijkheid heeft genomen en de ervaring leert dat ze hier niet mee stoppen, en bovendien omdat het college het rapport deze week al op de agenda had staan, hebben wij besloten om het hele rapport te publiceren op Lijn6.com zodat iedereen kan lezen waar het over gaat. Lees en huiver!
http://www.lijn6.com/index.php?option=com_content&view=article&id=477:lees-en-huiver&catid=4:nieuws&Itemid=61
Reacties worden eerst gecontroleerd.

4 opmerkingen:

Johan Fehrmann zei

Nee, geen scheldreacties. Die zijn niet doorgelaten. Graag alleen met naam.

Kees Huizenga zei

Zie dit bericht van OOG TV:

http://www.oogtv.nl/2011/03/stijging-klachten-ombudsman/

Citaat:

Klachten voor Ombudsman gestegen

4 maart 2011 12:50

Ook in 2010 is het aantal klachten dat de Ombudsman kreeg gestegen. Afgelopen jaar meldden 567 Stadjers zich met diverse klachten. Dat waren er 56 meer dan vorig jaar, een stijging van 10%.
Het aantal gemeentelijke klachten steeg van 306 naar 372, dat is een stijging van 20%. Koplopers zijn de dienst RO/EZ, SoZaWe en de DIA, die de gemeentelijke belastingen verzorgt.

De gemeenteraad van Groningen heeft in het afgelopen jaar voorkomen dat het instituut van de Ombudsman zou worden opgeheven. Het stadsbestuur wilde de Ombudsman onderbrengen bij de Landelijke Ombudsman, maar de gemeenteraad was hierop tegen.

De Ombudsman maakt zich zorgen om weglekkende kennis bij ambtenaren en denkt dat de gemeente zorgvuldiger moet omgaan met afspraken en dossiers.

De termijn van de huidige Ombudsman, Willy Kool, loopt af op 31 december van dit jaar.

Einde citaat.


P.S.: de website van de BOB is nog steeds "tijdelijk niet beschikbaar"! Hoe lang duurt "tijdelijk"?

Anoniem zei

O.K. Johan, geen scheldreacties. Maar als ik nou zeg dat die lui van BOB gewéldig werk doen, dat ze zich keí-hard inzetten om van Beijum een fantástische wijk te maken. En als ik erbij zet dat ik dat ironisch bedoel. Laat je dat dan staan?

(René)

Kees Huizenga zei

Ik citeerde hierboven een OOG-bericht van vandaag. Welnu: daarin staat een fout. De gemeentelijke Ombudsvrouw heet mevrouw Willy Kol. Zie pagina 1 van het bovenstaand rapport.

Het is mij niet bekend of mevrouw W. Kol een academische titel heeft. Waarschijnlijk wel.

Zie verder: http://gemeente.groningen.nl/gemeente/ombudsman/wie-is-de-ombudsman

Het Jaarverslag 2010 van het instituut Gemeentelijke Ombudsman is nog niet on line.
Zie: http://gemeente.groningen.nl/gemeente/ombudsman/jaarverslagen