dinsdag 4 oktober 2011

BURGERWACHT OP HEERDENPAD

Er vanuit gaande dat het een serieuze mail is, dit kwam net binnen:
Tot vanavond 21:00 staat een burgerwacht te surveilleren op het Heerdenpad. Dit puur om de politiek te laten zien dat het nu eens moet afgelopen zijn met de besluitloosheid van de gemeente en het niet daadkrachtig optreden.
Initiatiefnemer van dit geheel is M. Tomale
Hij vraagt dan ook bij deze of zich meer mensen willen aanmelden voor dit initiatief. Het gaat er om dat er gewoon burgers rondlopen in de avond en nachtelijke uren. Het gaat puur om het aanwezig zijn. Personen die zich willen aanmelden kunnen contact opnemen met de heer M. Tomale
telefoonnummer: 06-28429927
Verzoek of u dit wilt plaatsen

Update 22.15 uur, en inhakend op de derde readeerder: ik kwam M. Tomale omstreeks 21.20 uur tegen op het Heerdenpad. Hij was daar op en neer aan het fietsen en de boel in de gaten aan het houden. Tomale vertelde verder dat het een particulier initiatief van hem was, dat hij wel had rondgemaild dat hij zijn actie vanavond zou houden maar zich niet afhankelijk op wilde stellen van reacties op zijn initiatief. "Zo kan het niet langer", aldus Tomale, die er aan toevoegde dat zijn dochter binnenkort ook alleen in het donker over het Heerdenpad moet fietsen en dat hij een impuls wil geven aan het veiliger maken van het Heerdenpad. Hij wilde niet op de foto: "Doe dat maar een keer als meer mensen zich bij me aangesloten hebben." En hij fietste weer terug van ongeveer de ingang naar de Hunze, waar ik hem trof, richting Korrewegbrug.

11 opmerkingen:

appie zei

Het idee is goed, alleen weet iedereen dat alle overvallen ver na 21.00 uur plaats vinden. Waarom moet een burger op het idee komen terwijl er vele stadswachten zijn in de gem groningen die door ons allen betaald worden neem ik aan.Ik zie ze achter elkaar aan rijden bij mij door de wijk en binnen 10 sec weer terug rijden wat mijn inziens totaal de plank misslaat wat veiligheid betreft.Op verschillende tijden controleren heeft meer zin, en voor veiligheid en orde zijn toch onze agenten/ stadswachten inzetbaar lijkt mij. De eerste groep is toch speciaal opgeleid dus laat dit dan ook zien.

Anoniem zei

Ik zou zeggen, gewoon Mike Tomale bellen als je aan het begin of eind van het fietspad staat en gebruik gaat maken van het Heerdenpad na 0.00 uur.

Overvallers jullie niet bellen aub!

Anoniem zei

Doet hij dat op eigen titel?

Dineke zei

Ik zou best een beetje angstig zijn, als ik op het Heerdenpad fiets en ik zie een man op en neer fietsen :)

Anoniem zei

Gewoon met zijn allen over de busbaan ;)

Anoniem zei

@Dineke,goedgezegd! Ik zou me ook doodschrikken. Kan iemand de politie bellen om hem daar weg te laten halen?

Anoniem zei

Waar was die meneer Hofman dan?

En er liep maandagnacht toch een burger met hondje, die in elkaar geslagen is?????

Anoniem zei

Mja, het is op zich wel een goed initiatief. Maar wat men eerder aangaf in de reacties. Het is iemand in "burger". Wie zegt dat het niet de overvaller(s) is/zijn?

Sowieso. Surveilleren door iemand in uniform (stadswacht/politie/whatever). Het is zo random dat die overvallen plaatsvinden. Hoeveel tijd zat er bijvoorbeeld tussen deze laatste en de voorlaatste overval? Na hoeveel tijd zal de politie gaan zeggen, dit levert toch geen resultaat op we houden er mee op? Wat ik heel goed kan begrijpen.

Videocamera's ophangen. Neuh, de kwaliteit (met name de belichting) zal toch niet voldoende zijn om iemand te kunnen herkennen. En het probleem zal zich toch wel verplaatsen buiten het cameragebied.

De kortste klap is gewoon met minimaal 2 personen op weg naar huis te gaan in de late avonduurtjes of gewoon niet meer zo laat op pad gaan. En dit is echt niet iets wat van deze tijd is, iedereen met een beetje opvoeding is dit geleerd mag ik hopen. Denkend aan de ouders/"vrienden" van dat meisje eerder dit jaar... onvoorstelbaar...

Ik heb trouwens niet een oplossing, maar goed daar wordt ik ook niet voor betaald. Daar betaal ik/wij (gemeente)belastingcenten voor. Maar zoals iedereen merkt krijgen we er niks voor terug.

Anoniem zei

Idd een man op een fiets die heen weer blijft fietsen kan ook iemand zijn die de boel aflegt zo als dat zo mooi heet ,zou na ik 2 of 3 keer zo,n vent had zien fietsen de cops bellen verdacht persoon gesignaleerd op heerdenpad ,weet ook hoe die vent eruit ziet beetje eng allemaal.

Kees Huizenga zei

Waarom tooit Mike Tomale (= ex-Max Micha) zich primair met de naam G. Hofman? Waarom niet open kaart spelen? Waarom dit nieuwe pseudoniem?

Mike Tomale is op 20 september 2011 verkozen tot bestuurslid van de BOB. Waarom verricht hij deze actie op geheel solistische wijze? Is goed overleg met zijn “vrienden en vriendinnen” van de BOB niet overwegenswaardig?

Recentelijk pleitte ik eveneens voor Heerdenpadwachters, maar dan in en na goed overleg met de regiopolitie, de wijkagenten en de stadswachten. Publiek-Private-Samenwerking (PPS) bij het Heerdenpad, maar ook bij de basisscholen (de Vensterwijk Beijum), de Boerderijum, de Wiershoeck, het Gezondheidscentrum Beijum, de Sporthal Beijum, de Buurthuizen in Beijum, Het Trefpunt, etc.

Vraag: de BOB heeft toch een werkgroep Veiligheid? Wat doet deze club?

Zie verder:

http://beijumnieuws.blogspot.com/2011/03/hallo-beijumers.html

http://beijumnieuws.blogspot.com/2011/06/max-micha-zo-gaan-we-niet-met-elkaar-om.html

http://beijumnieuws.blogspot.com/search?q=Conservatief+liberale+partij

http://beijumnieuws.blogspot.com/2011/01/beijumer-richt-politieke-partij-op.html

http://beijumnieuws.blogspot.com/search?q=Heerdenpad

http://beijumnieuws.blogspot.com/2011/07/licht-langs-het-heerdenpad.html

http://www.oogtv.nl/2011/07/nieuwe-straatverlichting-voor-heerdenpad/

http://beijumnieuws.blogspot.com/2011/02/heerdenpad-nog-veiliger-gemaakt.html


P.S.: Mike Tomale is sinds kort voorzitter van de kieskring Groningen van Trots op Nederland van Rita Verdonk. Hij is tevens waarnemend voorzitter van de kieskringen Friesland en Drenthe van Trots op Nederland.

Kees Huizenga zei

De heer G. Hofman blijkt wel te bestaan. Op maandag 10 oktober jl. belde hij bij mij aan en toonde zijn ID-kaart. We hadden een goed gesprek.

De vraag blijft waarom Mike Tomale zich van de omweg van een stroman bediende om zijn private actie aan te kondigen via Beijumnieuws. Had Mike T. het te druk aan het Heerdenpad of staat dit gewichtiger? Om zijn solisme te maskeren?