woensdag 14 april 2010

GEMEENTE STELT BEIJUM EN LEWENBORG GERUST

Van www.oogtv.nl
GRONINGEN - Volgens de gemeente hoeven bewoners uit Lewenborg en Beijum zich geen zorgen te maken over de plannen voor het groengebied tussen Bedum en Groningen.
De gemeente Groningen, Bedum en de provincie willen het groengebied ontwikkelen en maken hiervoor plannen. Het groengebied grenst aan de stadswijken Beijum en Lewenborg en de wijkbewoners willen weten wat er in hun achtertuin gaat gebeuren. Zij zijn bang dat de rust in hun achtertuin verstoord wordt, maar die zorgen zijn volgens de gemeente dus onterecht.

2 opmerkingen:

Kees.K zei

Tja, dat hoor je vaker van gemeenten en andere overheden, 'u hoeft zich nergens zorgen over te maken'. Zelf vind ik zo'n geruststelling een reden te meer om de berichtgeving goed in de gaten te houden. Het klinkt wat paranoia, maar overheden geven door hun gedrag mij vaak reden om me bezorgd te maken.

Kees Huizenga zei

De Stadsdeelcoördinator van Noorddijk, de heer Leo van Gent, deelde mij gistermiddag mede dat al die onrust over Bedum e.o. "binnenkort met een sisser zal aflopen".

Hij had vertrouwen in de ingestelde Klankbordgroep en de bewonersorganisaties. Hij beantwoordde niet mijn vraag hoe de informatie wordt teruggekoppeld naar de bewoners en de heerden. Hij zei letterljk: "de bewonersorganisaties (de erkende bewonersorganisaties, KBH) vertegenwoordigen de bewoners." Daar praten de overheden mee.

In de Klankbordgroep zit ook een vertegenwoordiging van bewoners langs de Noorddijkerweg. Deze groep had Francis Nijdam van STIEL in de toegestuurde agenda van 12 april 2010 niet vermeld.