dinsdag 6 april 2010

ZONNEBLOEMVROUWEN MAAKTEN BLOEMSTUKJES

Op donderdag 1 april fietste ik langs het Heerdenhoes. Aan het aantal fietsen buiten te zien vond er binnen een activiteit plaats. Op mijn vraag of dit het geval was kreeg ik als antwoord:"ja, binnen zijn de vrouwen van de Zonnebloem bezig om bloemstukjes te maken." Binnen waren een vijftiental dames van meest middelbare leeftijd en ouder net klaar met het maken van hun kunstwerk. Jawel, ze wilden best even op de foto, en of ik een beetje reclame voor de Zonnebloem wilde maken? Tja, hier valt niks vervelends over te zeggen, de Zonnebloem is eigenlijk al reclame op zichzelf. De vereniging wordt bevolkt door mensen die niet alleen aan zichzelf, maar vooral ook aan hun medemens denken. Je weet bij deze categorie mensen; als je je portemonnee verliest en een Zonnebloemvrouw zou die vinden, dan weet je dat je hem terugkrijgt. Vrouwen uit het goede hout gesneden, betrouwbaar, hartelijk vervult van één doel: hoe kan ik mijn medemens helpen? Wat een eenvoud, bloemstukjes maken in een buurtcentrum. Trouwens, er staat ook een man op de foto zie ik nu, of de mijnheer bij een Zonnebloemvrouw hoorde of gewoon meedeed is me niet bekend.
De Nationale Vereniging de Zonnebloem is een landelijke vrijwilligers organisatie die zich inzet voor:
* langdurig lichamelijke zieken
* lichamelijk gehandicapten
* hulpbehoevende ouderen
Middels huisbezoeken, activiteiten en vakanties proberen de vrijwilligers van De Zonnebloem te voorkomen dat mensen door hun handicap in een isolement raken en niet meer kunnen deelnemen aan het maatschappelijk verkeer.

http://www.lokaalloket.nl/groningen/aanbieder.php?id=2056

Geen opmerkingen: