dinsdag 13 april 2010

UIT DE OUDE DOOS (9)

Hoe oud de foto precies is weet ik niet, in elk geval is hij van 2005 of ouder. Als ik me niet vergis wordt er gelentekriebeld op het schoolplein. Maar, zijn de bladeren aan de bomen daar niet te volgroeid voor? Of zou het een najaarskriebelactie zijn geweest? Vorige week kriebelden de schoolkinderen van Beijum in een groen hesje, hier zie ik ze in het rood. Ik weet niet hoe het de lezer vergaat maar ik heb altijd een dubbel gevoel over de kriebelopruimacties. Goeie zaak natuurlijk, vooral als het om kinderen gaat. Maar ruimen de 'goeien' niet steevast de rommel van de 'goren' op? Als die de boel nou niet langer vervuilen. Het blijft ook apart dat kriebelende mensen moeten worden gelokt met barbecues en subsidies. Maar goed, je moet soms uitkijken geen ouwe zeur te worden en dus daarom: opgeruimd staat netjes.

1 opmerking:

Martin zei

Dit hekwerk staat er twee a drie jaar niet langer denk ik dus uit 2007