woensdag 29 december 2010

EEN LIGFIETS KAN TOCH BEST HANDIG ZIJN

Halverwege februari plaatste ik een blogbericht over ligfietsen op Beijumnieuws. Ik liet me er niet zo lovend over uit. Discussies, commentaar en kregelige reacties (28) kreeg ik er voor terug. Lees dat bericht eventueel ook nog even, zie de link beneden. Afgelopen week snorde me bij de viskar en de kraam waar je oliebollen kan kopen weer zo'n ligding voorbij. Ik zag hem bijna niet aankomen en hij reed me bijna van de sokken. Dat lag niet alleen aan dat ligapparaat, het feit dat je mag wandelen én fietsen op Plein West kan ook voor onveilige situaties zorgen. Maar goed. Ik kwam helemaal verkleumd uit de stad fietsen en wilde nog even een paar boodschappen doen. Boodschappen die vervolgens in van die dunne plastik zakjes vervoerd zouden moeten worden aangezien ik geen boodschappentas bij me had. Ineens zag ik het voordeel van het hebben van een ligfiets voor me. Kijk toch eens naar dat verrekte handige opbergboxje achterop. Daar kun je toch zeer fijn een paar boodschappen in vervoeren? En, je kunt zo mooi een dekbed over je lichaam en bovenbenen leggen. Een dekbed tegen de kou. Of een warme deken. Mischien kan een hele ruime slaapzak ook nog wel, een soort van trappelzak. Vroeger had je elektrice dekens, stel je bent handig met dynamo's en het opwekken van stroom, je zou toch zo een verwarmde ligfiets voor in de winter kunnen maken. Nee dames en heren, het hebben van een ligfiets is zo gek nog niet.
http://beijumnieuws.blogspot.com/2010/02/interresant-zon-ligfiets.html

Geen opmerkingen: