dinsdag 28 december 2010

VEEL GEPARKEERDE AUTO'S VOOR INNERSDIJK

Een lezeres die op Plein Oost woont seinde me onlangs in: wat staan er tegenwoordig veel auto's geparkeerd voor Innersdijk. Mag dat wel, en ook in verband met de brandveilig? Vroeg ze zich af. Ondergetekende heeft geen tijd om overal in te duiken, dus het antwoord op haar vragen moet ik schuldig blijven. Wel vraag ik me af wat er, als je deze foto zo bekijkt, concreet ten voordele van dit gedeelte van Beijum is veranderd na de renovatie van het plein in 2007. Ook toen stonden er auto's geparkeerd zoals u ze hier ziet staan. Destijds was er wel veel meer reuring, het verhaal van de busbaan is bij de meeste lezers wel bekend. Nee, beste lezeres, of dit allemaal mag, het parkeren, weet ik niet. Wel vraag ik me af wanneer er weer wat gaat gebeuren in en rond het nieuwe adviespunt van Innersdijk in het pand rechts achter, het oude pand van slagerij Knot. Daar is ook al weer twee maanden niks gebeurd. Het is kersttijd. Maar wat staat die kerstboom daar eenzaam en verlaten op het plein. Weinig leven in de brouwerij op Plein Oost. Maar wel steeds meer geparkeerde auto's.

1 opmerking:

Karin.P. zei

Tijdens het pleinoverleg was afgesproken dat er NIET GEPARKEERD werdt op het pleintje voor Innersdijk.
Op deze foto is het nog redelijk het staat wel eens voller ook altijd voor de paaltjes die normaal doorgang moeten geven aan de hulpdiensten.
Zolang er niet duidelijk is of je hier wel of niet mag staan kan de politie ook niet optreden.