maandag 3 oktober 2011

BORD GEZONDHEIDSCENTRUM RECHTGEZET?

Klik groter
Ik weet niet hoe het de lezer vergaat, maar soms zie ik een of ander object in het straatbeeld staan waarbij ik denk: stond dat er voorheen ook al? Neem dit bord met opschrift bij de inrit van het Gezondheidcentrum. Even had ik het idee dat de mannen op de foto het bord nieuw in de grond aan het poten waren. Maar ik meen me toch echt te herinneren dat het ding er al jaren staat. Vergelijk het maar met het verschijnsel dat je jaren op je horloge kijkt, en als iemand je vraagt hoe de wijzerplaat eruit ziet je dan in gebreke moet blijven wat betreft het antwoord. Net zo als hier, volgens mij staat dit bord er al jaren, maar ik weet het niet zeker. Gek is dat. Ik meen me te herinneren dat beide heren vorige week donderdag vertelden dat het bord scheef stond, en dat ze het recht gezet hebben door er aarde onder te poten. Ik weet in ieder geval wel zeker dat het bord aan de lantaarnpaal, dat u vanaf de achterkant bekijkt, er al jaren hangt. En als ik het goed heb worden daar drie organisaties die in het Gezondheidscentrum zitten aangegeven. Trouwens, als je googled op gezonheid(s)centrum zie je dat beide variaties mogen: mét en zonder S. Is het nou gezondheidcentrum, of toch gezondheidscentrum?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Voorheen stond er een ander bord: http://tinyurl.com/beijumbord

Ons collectief online geheugen vermeldt echter geen datum waarop het beeld is vastgelegd.

Hans

CJGBeijum zei

Er stond een verouderd bord wat niet meer volledig was.
Nu staan alle partijen die aan de Emingaheerd 4 t/m 10 huizen er op.

Alie zei

klopt, hij staat er sinds vorige week pas hoor Johan. Eerder was het een kleinere. Mijn dochter viel het meteen op toen hij er net stond (zij is van de details).