zaterdag 1 februari 2014

HET BLIJFT CHAOTISCH BIJ DE KORREWEGBRUG


Handhaven, streng bekeuren of 'kleine aanpassingen' bij de Korrewegbrug, het zal allemaal weinig soelaas bieden zo lang weggebruikers zich asociaal blijven opstellen. Dat geldt voor automobilisten én fietsers. 
Willem Pauwelussen stuurde bovenstaande foto op. Een sliert auto´s staat te wachten voor de slagbomen, en een vrachtauto gaat er gemakshalve vast achterop staan. Dat het Heerdenpad daardoor in z´n geheel geblokkeerd wordt, zal de chauffeur een zorg zijn. De gemeenteraad heeft afgelopen week besloten dat de Korreweg geen aanpassingen krijgt om de verkeersveiligheid te verhogen. En hier bij de brug, zie foto, zullen dus weer een paar aanpassingen gerealiseerd worden.

Incidenteel bekeuren, aanpassingen, het zijn allemaal lapmiddelen. De chauffeur in de vrachtwagen is namelijk geen uitzondering, het rijgedrag dat hij laat zien is op deze plek schering en inslag.

De verkeersproblematiek rond de Korrewegbrug en de Korreweg is hoofdzakelijk een mentale kwestie.

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Laat men maar slagbomen plaatsen daar waar rechts op de foto de voorkant van de rode auto te zien is!!
Direct verbonden met die van de brug én van staal natuurlijk.
Men kijkt wel uit om er dan doorheen te rijden.
Eigen haggie...je weet wel...

Gr. Therèse

Anoniem zei

lol .....heb dit bericht met foto verzonden naar het bedrijf.

Willem Pauwelussen zei

Zoals ik uitleg in een nog door Johan te plaatsen bericht, is het zeer waarschijnlijk dat de Korrebrug, miv de fietsbruggen hun langste tijd hebben gehad, omdat het fietsverkeer dan via het Oosterhamriktracé geleid zal worden. Dus een investering als de voorgestelde slagbomen kun je dan helemáál wel vergeten.
Afgezien daarvan nodigt zo'n paal en vooral het mechaniek in het kastje natuurlijk uit tot vandalisme. Is het de vraag wat je dáár dan weer tegen moet doen.
Zoals Johan al opmerkt: het is een gedragsprobleem. Misschien is de hele wereld wel een gedragsprobleem. Nou, dat los je niet op met slagbomen denk ik.

Anoniem zei

Het zou jammer voor de roeptoeters vd bob zijn als er niks wordt veranderd maar idd het zit allemaal tussen de oortjes

Anoniem zei

Verder maar afwachten wat er gaat gebeuren dan, hè?

Anoniem 10.59 uur.
Had ik ook, lol bedoel ik, toen ik het schreef :-).

gr. Therèse

Anoniem zei

verkeerslichten zijn niet nodig. alleen een flitspaal en deze koppelen aan het al bestaande rode licht.
wie zich niet aan de regels wilt houden die er gelden moet het maar voelen op zijn bankrekeningen. gewoon lekker flitsen.

Atsje zei

Ik snap die ophef over de Gerrit Krol-brug nooit zo. Wat voor mij wel een probleem is, is het smalle fietspad op de Korreweg zelf. Het is zo druk daar, volgens mij kan de stoep wel wat smaller en het fietspad breder.

Anoniem zei

@Anoniem 13.31
het zit zeker niet tussen de oren het is daar gewoon onveilig! Ik fiets er dagelijks langs en heb al een aantal keren een bijna ongeluk gezien of zelf bijna een ongeluk gehad.

Enige manier waarop je kan zorgen dat auto's iig gaan stoppen is zo'n mooi klein verkeersdrempeltje plaatsen als ze bij de ikea hebben dan stoppen de auto's wel. En natuurlijk een slagboom bij de stopstreep en het wordt gelijk een stuk veiliger op dat stuk.

Anoniem zei

Sorry hoor, op de Emingaheerd heb ik ook verscheidene keren een bijna ongeluk gezien. En ook op de Amkemaheerd. Ga lekker in dromenland wonen, daar waar het altijd veilig is

Anoniem zei


De verkeersproblematiek rond de Korrewegbrug en de Korreweg is hoofdzakelijk een mentale kwestie.


Geplaatst door Johan Fehrmann op 09:45 9 reacties

Het daadwerkelijk krijgen van een ongeluk op de brug of weg is waarachtig geen mentale kwestie, lijkt me.

Dempt men ook hier de sloot als de koe al verdronken is?

gr. Therèse

Anoniem zei

@Therèse, een ongeluk kan overal plaatsvinden. Thuis, openbare weg, enz.

Anoniem zei

Daar heb jíj dan weer gelijk in :-).
maar toch...voorkomen is toch beter dan genezen?

gr. Therèse

Willem Pauwelussen zei

Mensen nemen deel aan het verkeer, ’s ochtends misschien nog slaperig, of piekerend over de stapel werk die op ze wacht, hebben haast omdat ze eigenlijk te laat van huis zijn gegaan, ’s avonds naar huis, moe, werkstress op de nek, wat zouden de kinderen hebben uitgehaald, steken een rokertje op, stoppen een CD in de gleuf of toetsen een nummer in op de mobiel, één moment van onachtzaamheid en het noodlot slaat toe.
En ja, dan willen we de mens tegen zichzelf beschermen en komen we met voorstellen als verkeersdrempels, slagbomen en flitspalen. Gevolg is klachten over de geluidsoverlast van het gebonk over die drempels heen, nog meer wachttijd en dus ergernis voor die slagbomen en ergernis als je een keer wordt gefltst op een lege weg met een paar kilometer te hard. En wat moet je dáár dan weer tegen doen!?
Het enige lijkt me: ophouden te stressen, op tijd van huis gaan, ontspannen voordat je gaat rijden, de snelheid zodanig matigen dat je voldoende tijd hebt om alles overal te overzien en je niet opfokken als iemand anders onhandig bezig is want hoe volmaakt ben je zelf helemaal?
Het is wel degelijk een mentaal probleem.

Anoniem zei

+ 3 x per week naar de sportschool gaan, waarvan jij het o zo goede voorbeeld geeft 21.43 uur?
je hebt (dacht je) het laatste woord :-).

gr. Therèse

Willem Pauwelussen zei

Goed hoor, ik zal niet meer reageren.

Anoniem zei

Haha. oké meneer pauwelussen ;-)