zaterdag 1 maart 2014

SOCIAAL VUILNIS IN BEIJUM (2)

Sociaal en a-sociaal kunnen dicht bij elkaar liggen, menig lezer zal het niet met bovenstaande koptekst eens zijn. Bovenstaande foto is vanmiddag in om kwart over twee in de Wibenaheerd gemaakt. Wie wil er een zwarte bank? Een wit tafeltje?
Het verhaal wordt eentonig. Grof vuil laten ophalen in de stad kost ongeveer 45 euro, en er zijn genoeg mensen te vinden die dat bedrag in deze tijden graag in eigen portemonnee houden. Dientengevolge zal de stad/Beijum meer vervuilen. Een passant die langsliep terwijl de foto werd gemaakt: "De milieudienst moet dit wel ophalen, ze mogen het niet laten liggen, dat weten mensen die zoiets op straat kwakken maar al te best."

Het is bij m'n weten geen thema tijdens de verkiezingscampagne in stad. Was het niet CDA-er Jan Seton die het plan bedacht heeft om burgers voor het ophalen van grofvuil te laten betalen?
Meer en meer mensen zullen afgedankte dingen op straat leggen, in het bijzondere diegenen die geen auto tot hun beschikking hebben om het spul naar een vuilnisstation (bv Duinkerkerstraat) te brengen.
Goedkoop wordt duurkoop. En het werkt verloedering in de hand. Zie foto.

6 opmerkingen:

Simone zei

Ik woon hier dichtbij en het is me echt een doorn in het oog. Het viel mij zaterdag ochtend (07.30) op dus ik denk dat het er snachts neer gezet is. Het lijkt ook of het steeds meer wordt. €45 betalen voor grofvuil vind ik ook belachelijk, maar dit zo neer zetten vind ik nog asocialer.

Anoniem zei

tja je moet dan ook maar net het geld hebben om het te kunnen betalen aangezien er steeds meer mensen met weinig moeten rondkomen. dan heb je ook geen keus.

Anoniem zei

ik kan me goed voorstellen dat het een grote doorn in het oog is!
heeft u al een mailtje naar de gemeente gestuurd?
bellen kan morgen natuurlijk ook.
hopelijk is het heel snel weg daar.
suk6

gr. therèse

Giuliano zei

Dat plankje is van mij, paste niet in de container. Wat moet ik dan? 46 euro betalen voor dat stomme plankje?

Anoniem zei

Dat verlangt niemand van je, Giuliano.
Had je het niet in ieder geval wat kleiner kunnen maken...hakken...zagen of iets dergelijks?
Kleine moeite lijkt me, toch?

gr. therèse

Giuliano zei

Wou hem in stukjes maken maar lukte niet echt.