zaterdag 9 mei 2015

JE MAG NIET TE HARD RIJDEN OP DE BENELUXWEG


Hoezo politieacties. Dacht de blogger toen hij gistermiddag tegen half twee zag dat een motoragent vanaf de rotonde bij Lewenborg z'n snelheidsmeter-pistool op het verkeer dat van zuid naar noord op de Beneluxweg reed gericht hield. Werd er harder gereden dan de toegestane tijdelijke limiet van 50 km/uur?
Na een bezoekje aan een winkel in Lewenborg ging ondergetekende richting Drenthe i.v.m. verplichtingen. Staat de agent nog steeds bij de rotonde te turen en te richten? Mmmmm. Even een foto maken, zie bovenste afbeelding. De blogger voelde zich de controleur die de controleur controleert.

De Beneluxweg overgestoken en aan de andere kant van de rotonde, Ulgersmaborg-kant, ging de reis richting Julianaplein. Nou ja zeg. Het verkeer stond direct vast voor de noodbrug over de Beneluxweg (brug wordt ecoduct). Bijna stapvoets kon de blogger invoegen. Zie linker afbeelding.

Het verkeer aan de andere kant reed ook niet bijster hard. De automobilisten die daar reden wisten niet dat hun snelheid werd gemeten. Maar dit was bij uitstek niet de plek op de Beneluxweg om snelheden te gaan staan meten. Weggegooid geld om daar een uur te gaan staan controleren. Ga dan liever politieactievoeren voor meer geld en waardering.

De onderste foto had zo in de serie 'Beijum en omstreken by night' gepast.
Wat ziet de noodbrug er 's avonds gezellig uit met al die bewegende figuurtjes (ook wel mensen genoemd) die over de brug gaan. Onwillekeurig remde ondergetekende terug van 90 naar 75 km/uur. 
's Avonds hoef je normaal gesproken geen vaart te minderen, maar stel dat de motoragent er nog steeds met zijn 'pistool' zou staan?

Ter zijde, flauwekul om 's avonds laat maximaal 70 op de ring om Stad te mogen rijden. Dat doet ook praktisch niemand. Overdag 70 en vanaf tien uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends 100 km/uur mogen rijden zou beter en realistischer zijn. Maar dat is weer een ander verhaal.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Laat die agent boeven gaan pakken in plats van automobilisjes plagen.

Willem Pauwelussen zei

de maximum snelheid van 70 op de ringweg heeft in de eerste plaats te maken met geluidsoverlast. Het is overdag een geraas van jewelste voor mensen die krap op de ringweg wonen. Dus 's nachts het maximum tot 100 verhogen zou wel eens tot ernstige slaapproblemen voor hen kunnen leiden.