zondag 3 november 2013

ENGE MAN JAAGT VROUWEN SCHRIK AAN

Twee weken geleden werd een bericht over een griezelige man die vrouwen in de wijk belaagd gepubliceerd. Zie desgewenst nog even hier.  De melding over de griezel blijkt achteraf geen geïsoleerde melding van een enkele vrouw te zijn geweest. Onderstaande mail kwam vanochtend binnen. Daaronder staan een paar reacties die onder het vorige bericht zijn gepost.
Ik woon aan de Galkemaheerd en weet niet of dit om hetzelfde man gaat maar er werd bij mij ook een tijdje geleden aan gebeld ! Mijn zoontje deed open en er stond dun menner beetje onverzorgd voor de deur. Met het verhaal dat hij idd net is net hier komen wonen. Vroeg of ik wisselgeld had voor de pizza koerier want die had geen wisselgeld, wat ik al vreemd vond. Hij bleef zich uitleggen, ik vertrouwde het niet en begon mijn deur dicht te maken. Meneer was zo brutaal de deur tegen te houden om verder met zijn verhaal te gaan. Deed de deur heel hard dicht en liep weg. Vertrouwde hem niet dus bleef hem observeren. En ja hoor menneer stond aan de achter kant van mijn woning in mijn tuin te gluren. Ik maakte mijn deur open en liep naar buiten en sprak een paar woorden tegen mijn kids van die man is er nog steeds wat er ook gebeurd bel 112 en met dat liep hij weg. Maar tot vandaag blijf ik wel eraan denken... En vraag me af! Wie is die man! Wat wou die en komt hij terug. Nu lees ik deze verhaal en schrik wel een beetje van. Groetjes Vanessa

Dit bericht doet me denken aan een situatie van ongeveer anderhalf jaar geleden. Mijn zoon zag een man bij ons naar binnen kijken s avonds rond 23 u. Hij stond in het portaal en keek door het raam. Een paar dagen later meldde een overbuurvrouw eenzelfde incident. Dit vond plaats in de Framaheerd.


Ook bij mij aan de deur geweest, "de buurman van verderop", vroeg mij om wisselgeld voor de pizzabezorger, ik ben niet aangevallen gelukkig, maar wel extra voorzichtig geworden, ketting op de deur sinds die tijd, luxaflex dicht, maar ga ook overdag niet zomaar weer de voordeur openen. Ik woon aan de Hiddemaheerd. 


Die pizza bezorger verhaal heb ik ook mee gemaakt en meneer blokkeerde de deur dat ik die niet dicht kon krijgen. Uiteindelijk wel gelukt stond die engerd via de achter tuin naar binnen te kijken. Dit was aan de Galkemaheerd. 


Hebben meer vrouwen uit Beijum last van deze griezelige man? Beijumnieuws@online.nl

(Afbeeldingen van CartoonCreep.)
Update 18:46 uur; Aan lezeres Vanessa en inzendster van het bovenstaande mailbericht legde ik de vraag voor of ze een signalement van de 'griezelige man' kon geven. Ja, dat kon ze:
Dat kan ik zeker en mijn zoon ook. Gaat om een man tussen de 27 en 35 jaar. Dun en ziet er niet echt verzorgd uit. Mijn eerste gevoel kwam op iemand die verdovende middelen gebruikt. Hij is blank goed Nederlands sprekend. Droeg een pet met donkere kleding. Ik ben zelf 1.75 in lengte dus schat ik deze meneer tussen de 1.78 en 1.83 in lengte. Dit omdat hij langer was dan mij. Hoop je hierbij kunnen helpen. Als ik hem moet zien zou ik hem kunnen herkennen. Groetjes vanessa.

Update 21:56 uur; Lezer Frank mailde:
Wij hebben de bewuste man korte tijd terug rond 12 uur ’s nachts ook aan de deur gehad aan de Isebrandtsheerd met zijn pizzakoeriers verhaal. Ik heb toen gelijk de politie gebeld en zij zijn gelijk op zoek gegaan naar de man. De volgende dag belde de politie mij met het verzoek of ik een getuigenverklaring wilde afleggen. Zij zijn op zoek naar deze man, aangezien hij dezelfde nacht ook aan de Ypemaheerd had aangebeld en het daar tot een handgemeen met de bewoonster was gekomen.
Ik denk dan ook dat het verstandig is dat wanneer bewuste man bij iemand aanbelt men gelijk de politie inlicht. Geef een zo’n goed mogelijk signalement en probeer te kijken welke kant hij opgaat. Hoe eerder de politie hem kan spreken hoe beter het is.

(Op een bepaalde manier reageren mensen onder het vorige blogbericht inzake deze kwestie.)
Update 6 nov. 14.45 uur. Lezeres mailde:
Deze man stond een van de zomer om half 11 ‘s avonds bij mij voor de deur. Met hetzelfde verhaal. Pizza koerier en wisselgeld etc.
Heb vanuit de keuken gezegd dat ik de deur niét open doe en heb direct de politie gebeld.
De politie zei me dat ze al eerder dergelijke meldingen hadden gekregen.
Beste mensen....jong of oud....doe niet klakkeloos de deur open als er gebeld wordt!!
 mvg, therèse

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoe ziet die vent er nou uit dan?

Anoniem zei

Tis n dunne mijnheer

Anoniem zei

daar zijn er zoveel van
denk persoonlijk dat het niet echt een goed idee is hier allerlei signalementen door te geven want zoals zo vaak krijg je dat er verschillende dingen gezegt worden waardoor er een soort klopjacht ontstaat en de verkeeerde de dupe is bel de politie en geef het hun door zodat zij er wat aan kunnen doen

Anoniem zei

Ik vind het maar een enge gedachten wort er zelfs beetje bang van.