donderdag 14 november 2013

VEEL BLOWENDE JONGEREN IN BEIJUM

Volgens onderzoeksbureau Intraval wonen er ongeveer 240 blowende jongeren in Beijum. Er wordt geprobeerd of dit aantal door middel van een goede wijkcommunicatie en een softdrugspreventie-programma kan worden teruggedrongen .

De wijken Beijum en Lewenborg slaan de handen ineen om het softdrugsgebruik onder minderjarigen terug te dringen. Het gebruik van softdrugs onder de jeugd is in beide wijken zorgelijk aan het toenemen.
De aanpak richt zich op bewustwording, herkenning en preventie. Deze aanpak is niet alleen voor de jongeren, maar ook voor de ouders. De nieuwe aanpak zal eerst twee jaar op proef worden gesteld. Wordt het een succes dan zal het ook voor andere wijken ingezet worden. www.oogtv.nl

Op Gezinsbode.nl staat:  
In eerste instantie richt de aanpak zich op bewustwording (softdrugsgebruik is schadelijk), herkenning en preventie. Een softdrugspreventieprogramma en een goede wijkcommunicatie worden hiervoor ingezet. Het Centrum voor Jeugd en Gezin gaat ouderspreekuren organiseren en professionals krijgen een training om softdrugsgebruik te herkennen en om hun kennis te vergroten. Het onderwijs, MJD-jongerenwerk en verslavingszorg gaan oplossingsgericht met jongeren aan de slag om hun weerbaarheid te versterken en om perspectief terug te vinden.
Daarna richt de aanpak zich op handhaving in de wijk door strenger optreden van de politie. Door deze aanpak een tijd vol te houden wordt geprobeerd om een omslag te bereiken in het gebruik van softdrugs. De ouders zijn belangrijk: zij blijken hierin een grotere invloed te hebben op hun kinderen dan vaak wordt gedacht. 
(Afbeeldingen van deze site)

26 opmerkingen:

Johan Fehrmann zei

Er komen reacties binnen met de naam van een familie in Beijum waar je stuff kunt kopen. Alleen als de naam niet wordt genoemd zijn ze aanvaardbaar voor publicatie.

Anoniem zei

mijn zoon zit ook aan die troep kwam ik achter, na een stevig niet vriendelijk gesprek kwam ik er achter dar iemand op de bekema met een zeer opzichtige tuin en een vette cabrio voor de deur de oorzaak zijn van het kwaat bij hem

Anoniem zei

Helpt geen donder alemaal als ik m'n blow wil hebben laat ik die bezorgen, fuck you allemaal

Anoniem zei

De ouders zijn belangrijk: zij blijken hierin een grotere invloed te hebben op hun kinderen dan vaak wordt gedacht.
O?We zien toch niet altijd wat onze kinderen op straat doen?

Anoniem zei

Uiteindelijk begint het allemaal "Thuis " .

Anoniem zei

wat nou alleen als geen naam genoemd wordt iedereen in beijum weet het en zelfs de politie dat is al jaren zo wiet verkopen aan jongeren dat moeten wij goed vinden. en dan zo genaamd met een patatkraam patat verkopen. bah

Anoniem zei

Mensen, tabak en alcohol zijn vele malen schadelijker en ongezonder dan een jointje. En de meesten die lopen te klagen over een jointje lopen zelf waarschijnlijk alcohol te drinken en een sigaret te roken. Mensen, niet gelijk over alles en nog wat lopen oordelen als je zelf niet weet wat het is.

Anoniem zei

240 blowende jongeren in beijum. ik denk dat er veel meer zijn. dat is niet zo gek, jongeren kunnen heel eenvoudig aan wiet komen in beijum.

Anoniem zei

wiet kan je overal wel kopen op straat, die mensen van de patatkraam zijn echt niet de enige die wiet verkopen, trouwens dat doen zij niet meer.

Anoniem zei

Heb vanaf mijn veertiende tot 17e geblowd. Heb van ongeveer 4 verchillende 'bedrijven' in Beijum wiet gehad. Met iets van 20+ verschillende dealers. Hier doe je niet heel makkelijk wat aan. De meeste leeftijdsgenoten die toen blowden zijn trouwens ook gestopt.

Anoniem zei

4 verschillende bedrijven in beijum zijn dat bedrijven of criminelen ik denk eerder criminelen. betalen die bedrijven ook belasting, dan zijn dat toegevoegde waarde in beijum.

Anoniem zei

Ja goh. Daarom heb ik het ook tussen haakjes gezet.

Anoniem zei

Je maakt wat mee in beijum,
er zijn ook meisjes van 13 in beijum die laten zich veroppen voor een beetje wiet,En langs de fiets padden begint het s'nacht aardig al op een tippelzone te lijken,
Uiteindelijk doet iedereen het zelf,wiet,crack,spuiten,rimmen
Als ze het niet in beijum krijgen gaan ze wel ergens anders naar toe
Als ze echt willen smoken...
J.Bravo

Anoniem zei

Ik vraag mij af wat het intellectuele niveau is van deze j.bravo ? Lijkt mij nogal opgefokte mens......zielig!

Anoniem zei

Ik vraag mij het ook allemaal af wat er allemaal gaande is in beijum.
J.Bravo,Superelaxmens

Anoniem zei

Ja me dochter van 15 zit ook al sins haar 12e aan de wiet,en nu alweer een tijdje aan de bruin,
Ze slenterd s'nachts al langs de fietspaden opzoek om bruin te scoren en erop los te rimmen.

Annet.

Anoniem zei

mensen zeuren hier allemaal wel ... maar blowen houd de jongeren wel rustig ( in tegen overstelling van drank) en als ze er aan willen komen is dat makkelijker te krijgen dan een pakje suiker tegenwoordig en de mensen die dit dan zouden verkopen geloof mij die draaien niet op de jeugd maar op de ouderen dus vraag je maar af waar het probleen ligt

Johan Fehrmann zei

Bedankt beste mensen,
het onderwerp leeft klaarblijkelijk in Beijum. Vraag, kan ik een der ouders of gebruiker anoniem interviewen? Er zal discreet mee worden omgegaan!
Beijumnieuws@online.nl

Anoniem zei

niet iedereen blowt snuift dealt enzo er zijn ook nog gewone straat jeugt in beijum te vinden

Anoniem zei

Ik denk dat de ouders hier zich meer moeten bezig houden met 'waarom' kun kinderen drugs gebruiken ipv waar ze het vandaan halen.

ps.
In de meesten geval gebruiken kinderen drugs omdat het thuis niet goed gaat ect.

Anoniem zei

beste j bravo, welk fietspad in beijum?

groeten henk

Unknown zei

Heb je nou liever dat je je kinderen in de stad hun weed laat kopen waar ze meer kans hebben om andere dingen te doen en laat thuis te komen of ze kopen iets in hun wijk en zijn lekker relax en gaan daarna naar huis om te eten want ja blowen breng honger. Plus het is al meer dan 36 jaar bekend bij de Nederlandse en buitenlandse overheid dat de kanabis plant genees krachtige werking heeft en zelfs kanker kan genezen. Maar ja iedereen zegt het is verboden dus dan is het niet goed voor je en gelijk slecht. Nou ik blow al 30 jaar en ben al 25 jaar niet ziek geweest terwijl een ander gezond iemand zonder blowen gemiddeld 2x per jaar bij de huisarts staat.

Anoniem zei

Ik zie haast geen gewoone jongeren meer op straat de meeste zitten nu al aan de naald of dergelijke.

Anoniem zei

Erg vervelend laats zat er ook 1 bij mij in de portiek te poepen,Hij bellde aan voor w.c. papier heb hem maar een pak folders gegeven,Mooi wel een boel poep aan me deurbel en kozijn zat eronder,Vind het niet normaal.

Gr.Wendy

Anoniem zei

Bij mij ook. Erg vervelend,
paar junks hadden laatst mijn brievenbus volgeplast.
Me gehele post drijfnat door de zeik. Stinken pfff was niet leuk.

Groet.Harmjan

Anoniem zei

Ja bij mij ook in de portiek,
weer een junk in de diaree,echt meuren, alles eronder.

Frits.