vrijdag 20 mei 2016

BEIJUMSKAP (259)


Een lege plek… Afgelopen zondag is Roelof van Roelof’s Smulpaleis plotseling overleden. Sinds ik in de Hunze woon kom ik regelmatig bij het Smulpaleis voor heerlijke snacks. Als Roelof mij zag gooide hij meteen een Bonita (één of ander vegetarisch ding) in het vet. 

De eierballen gemaakt door zijn vrouw zijn ook heerlijk. Een kaassoufflé is moeilijk om goed te bakken, maar bij Roelof was het altijd goed en de patatjes zijn echt heerlijk krokant.

Maar nu dus ineens een lege plek.. Ik wens Roelof’s familie en vrienden en niet te vergeten de medewerkers heel veel sterkte toe. Ik weet niet hoe het verder gaat met Roelof’s Smulpaleis, maar ik hoop dat het blijft bestaan. Als wij patatjes uit Beijum moeten halen zijn ze al slap voordat ze op het bord liggen en eerlijk gezegd vind ik Roelof’s frietjes veel lekkerder.

Foto + tekst: Atsje Straatsma

Geen opmerkingen: