donderdag 12 mei 2016

DRIE WILDE WIJVEN OP EEN FIETS DOOR BEIJUM




Lachen, gieren en brullen. En pret hebben. "Jaah, zet ons maar op de foto."

De blogger kijkt altijd uit voor wilde wijven. Je weet maar nooit.

Eerst even, niet zeuren dat je afgevaardigden van het vrouwelijk geslacht niet zo mag benoemen. Je hebt mannen en vrouwen. Kerels en wijven.

De schrik zit er diep in na dit ruim een halve eeuw geleden beluisterde kinderliedje:
Ik heb m'n wagen volgeladen vol met oude wijven. Toe we op de markt kwamen begonnen ze te kijven. Nu neem ik van mijn levensdagen geen oude wijven op mijn wagen.

Na het bezoekje aan de SamenloopVoorHoop-avond gisteravond in het Trefpunt draaide de blogger met z'n fiets de Beijumerweg op.

Och mien God, mensen kinderen, wat kwam daar aanfietsen? Nee, geen oude wijven. Maarrrr, minstens net zo erg, jonge wijven. Drie stuks nog wel. Op een witte fiets.

Foto's dames? "Jaaah, doe maar." Zal ik jullie dan opvoeren als wilde wijven? "Haha, ja, leuk."

Foto boven is vlak voor het fietsende drietal gemaakt. Foto links, het ging achter de wilde wijven aan.

Slingeren, lachen, met moeite overeind blijven.

Een fout trekje van de blogger, kan niet, maar hij hoopte dat ze met z'n drieën een sloot in zouden kukelen. Wat zou dat een leuke foto hebben opgeleverd.

De dames bleven op het rechte spoor. De Beijumerweg af en rechts het fietspad op langs de Amkemaheerd. Zie foto rechts.

Tis wat dames en heren. Wat een wilde wijven-gevaar op de weg in Beijum. Waar zijn de edele wijkagenten van Beijum als we ze nodig hebben?

Geen opmerkingen: